Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag, och hästen, gillade det mycket. Lägger sig trevligt i munnen och tar ingen plats, är dessutom lättvikt. Däremot är tipset att köpa en storlek större än du brukar då de pga att de är böjda blir väldigt små i storlekarna!
Det speciella med bettet är inte bara att det är "vanlig" tungfrihet, det är vinklat också.
Jag, och hästen, gillade det mycket. Lägger sig trevligt i munnen och tar ingen plats, är dessutom lättvikt. Däremot är tipset att köpa en storlek större än du brukar då de pga att de är böjda blir väldigt små i storlekarna!
Det speciella med bettet är inte bara att det är "vanlig" tungfrihet, det är vinklat också.
Jag tycker också att det ser trevligt ut och diskuterade det med en stallkompis som har ett sånt. Hon hade fått kommentarer från vår tandläkare att det tryckte upp i gommen och att hon absolut inte skulle använda det på sin häst.
Jag har fått lov att låna med mig det nu när jag ska till samma tandläkare, ska bli spännande att höra vad hon har att säga och framförallt hur hon förklarar/visar vad hon menar.
Så jag återkommer i slutet av månaden när vi har varit hos tandis och fått ett ordentigt omdöme.
Ett vanligt tränsbett tar högre upp än detta bett.
Men hur är det med ett vanligt rakt odelat? Vad är det för speciellt med det? Har hört att det är nästan mildare än alla andra, stämmer det?