Bett: Shires Cornet

the_connemara

Trådstartare
tror jag det hette... Är iaf ett tvådelat tränsbett som är mer böjt än vanligt. Ngn som rider på det? Vad märkte ni för skillnad mot tidigare bett och vad hade ni då??

Sv: Bett: Shires Cornet

the_connemara skrev:
tror jag det hette... Är iaf ett tvådelat tränsbett som är mer böjt än vanligt. Ngn som rider på det? Vad märkte ni för skillnad mot tidigare bett och vad hade ni då??

Jag märkte tyvärr absolut INGEN skillnad! Synd eftersom jag köpte både ett eggbutt snaffle, ett fullcheek och ett vanligt med lösa ringar.......men dom nya betten passar bra i min stora bettsamling. ( Har bettfobi, dvs får en oerhört stark känsla att jag genast måste köpa alla nya bett jag hittar )
:banana: :banana: :banana:

Märkte inte heller någon störa skillnad men tycker ändå att det är ett sympatiskt bett att rida på.
Red på vanliga tvådelade och tredelade tränsbett innan.

Alla bett hade parerstänger...

Vill man ha ett bett med större "böjning" kan man köpa ett JP (John Patterson) bett, men då brukar man få lov att beställa utomlands.

Jo sett de med, funderade på att skaffa ett till förra ponnyn men sen ändrade hon smak och trivdes igen! Eller så lärde jag mig rida bättre :p

Fast jag tycker de här ser lite mer "lagom" ut... Fast det kanske är för att man är så van vid de vanliga rakare?

the_connemara skrev:
Fast jag tycker de här ser lite mer "lagom" ut... Fast det kanske är för att man är så van vid de vanliga rakare?

Jag gillar betten iaf, just för att de är lagom böjda.=)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 192
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: Sesca
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2
  • Tuggbensfavoriter