Bett på 4-års championat?

M

MrG

Jag undrar om man får ha vanligt tredelat bett på 4-års championatet? Det står vanligt tränsbett eller tränsbett med lösa ringar.. Menar de bara vanligt tvådelat eller rakt ENDAST?? Tredelat är ju, vad jag förstått, snällare och ligger bättre i munnen..

Ja vill inte bli diskad för att ja har fel bett..:crazy:;)

Sv: Bett på 4-års championat?

Det står väl två- eller tredelat tränsbett med rörliga ringar?

Det står väl två- eller tredelat tränsbett med rörliga ringar?

"Enbart tränsbett med rörliga ringar eller tvåledat tränsbett med rörliga ringar där tygeln är fäst i ringen är tillåtet.""
/swedehorse.se
för hoppning alltså..
så står det i bestämmelserna...

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Varför får man inte ha ett bett med fasta ringar? Det är ju inte skarpare, snarare tvärtom. Hur gör man då om man har en häst med känsliga mungipor? Bettskivor?

*kl*

Varför får man inte ha ett bett med fasta ringar? Det är ju inte skarpare, snarare tvärtom. Hur gör man då om man har en häst med känsliga mungipor? Bettskivor?

Ja du inte en aning. Borde ju stå om de me tycker men...:crazy:

kl

Vad säger de om gummiklädda? Lilltjejen håller på och kvala nu och tror hon rider på typ Happy Mouth bett...

kl

Vad säger de om gummiklädda? Lilltjejen håller på och kvala nu och tror hon rider på typ Happy Mouth bett...

På hemsidan så står det bara det som jag tidigare skrev. Man får väl höra av sig till dem och fråga direkt eftersom det inte står..
Det är väl det bästa om man vill vara helt säker.. ;)

Jo, jag får väl göra det. Dock är det inte jag som rider henne, hon är utlånad på foder och jag är bara stolt ägare.

Jo, jag får väl göra det. Dock är det inte jag som rider henne, hon är utlånad på foder och jag är bara stolt ägare.

hehe okej.. men de får väl den som ska kvala till championatet göra då... Härligt att vara stolt hästägare. Det är jag med! ;)

hehe okej.. men de får väl den som ska kvala till championatet göra då... Härligt att vara stolt hästägare. Det är jag med! ;)

Ja visst är det skönt. Men usch vad nervöst det kommer bli om hon kvalar till semifinalen :crazy::p

Jag hoppade 4-års championatet i fjol och hade Happy m bett. Jag frågade överdomaren då och hon sa att det var godkänt.

Kollade även upp detta via swedehorse och det var godkänt.

Men va bra... ! :) Ja nervöst blir det... Kan bara tänka mig hur mammorna kommer vara.. hehe. i alla fall min mamma.... :P kommer inte våga titta, bara kika mellan fingrarna..:) Hoppas det går bra för ditt ekipage.. Ja håller Tummarna!! :banana:

Kollade vad som gällde för 2 år sedan och då var det att man fick använda de bett som har metallkärna alltså bett som är typ ett vanligt bett men överdraget med gummi/silikon/plast däremot fick man inte använda mjuka böjbara "gummi"bett typ nathe och dyl som enbart är i gummi eller de som bara har typ vajer eller rep invändigt som kärna.
Det säkraste är dock att skicka ett mail till swedehorse då reglerna för vilken utrustning de godkänner kan skilja sig lite från år till år.

Okej, då ska jag se till att göra det. Tack för infon.

Måste bara fråga, jag kanske missminner mig, men var det du som hade haft kontakt med Gabelli i hennes unga år?

Okej, då ska jag se till att göra det. Tack för infon.

Måste bara fråga, jag kanske missminner mig, men var det du som hade haft kontakt med Gabelli i hennes unga år?

Det stämmer hoppade henne ett tag när ägaren var gravid (stod i samma stall)

Det stämmer hoppade henne ett tag när ägaren var gravid (stod i samma stall)

OT, men men.. Vi har haft kontakt om det innan tror jag, men jag hade nog ett annat nick då. Stoet som försöker kvala till 4-års nu är iaf Gabellis 4:e och sista föl e: Camaro M.

edit: Det är hon på avataren också.

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 438
Senast: Fazeem
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Freazer
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 572
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar