M

Madurska

Oj oj, Igentligen vet jag inte vad jag gett mig in på och därför frågar jag er om hjälp. Dum som man är lät man sig övertalas (eller ja, så mycket övertalaning behövdes faktaiskt inte) att starta en Western tävling nästa helg. Själva tävlingen är nationell men jag är bara anmäld till E klasser så vad jag förstår så behöver jag inte ha licenser mm, Måste jag dock ha med mig utdrag på hästförsäkringen?

Får man rida på kimberlick bett i E klasser? alla typer av stångbett infattar enhandsfattning? Vilket stångebett tycker ni jag ska införskaffa? Får man byte bett mellan klasser så dom pleasure och trail?

Några bra tips på vad amn ska ha på sig/hästen i en showmanship at halter klass, Ska man fläta manen på hästen och vad för kläder samt grimma bör man visa sig i? Det var nog allt:crazy: Hoppas någon som vet lite mer än mig tar sig tid att svara på frågorna:laugh:

Sv: Bett mm.

kaninte hästen ridas på vanligt tränsbett? i alla klasser ska stång ridas på en hand

I westersamanhang används kimblewick endast i hunterklasserna, och då rider de på 2 händer. Jag rekomenderar att du ringer till arrangören och frågar :)

Nej du behöver inte ha med dig något papper på hästförsäkringen. det är en hästägarförsäkring du skall skriva på. Att din häst är frisk och ej heller varit i kontakt med andra sjuka hästar och därmed kas smitta andra. Det dokumentet går att ladda ner på www.wras.se.
Flätning av man valfritt.
Val av grimma. Ta det du har men den får ju skälvklart vara hel och ren.
Det behöver ju inte nödvändigtvis vara en dyr halter grimma i en E-klass. Det är ju en prova på klass.
Lycka till!:)
PS: Glöm inte det alra viktigaste.
Ha roligt!:DDS.

Liknande trådar

Western Hittade ingen sådan tråd här på western.. så startar en.. Så här komme rmassa konstiga frågor från en helt icke westerninass människa...
2
Svar
27
· Visningar
5 005
Senast: PrittePuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar