F
Finns_inte
ngn som vet anledningen till att rakt bett inte är tillåtet på dressyrtävling? För hur är det... varken rakt bett av gummi eller metall är väl tillåtet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns_inte skrev:Men grejen är ju att när du sen kommer upp till LA:4 (eller va de nu e) så måste du rida på kandar som e ett ganska skarpt bett...Först måste man rida på de mildaste som finns (inget fel i de) men sen måste man rida på ett skarpt...
Men det gäller ju alla bett. Ett tjockt tredelat är mildare än ett tunt tredelat också.Akustik skrev:Jag skulle kunna tänka mig att det e för att själva effekten av de raka betten kan skilja. Tjocka i gummi är jätte milda, medans tunna i metall är skarpare.
för dressyr är dressyr och det är mer eller mindre ett under att gummi/syntet bett blivit godkända.
det ska vara lika för alla och reglerna är rätt hårda och det är bara så för att det är så.
Har fått ett svar nu, men det gör inte sakerna klarare dessvärre.Har mailat dem i veckan, men förväntar mig knappast att få svar.
är du en duktig ryttare så ska du kunna rida din häst på vilket bett som helst egentligen. däremot trivs vissa hästar så mycket bättre med ett rakt än med ett ledat bett, att jag vill ha reda på motiveringen till varför det inte är tillåtet inom dressyren.Är du en duktig ryttare ska du kunna rida din häst på ett vanligt tredelat.