Bett/Eksem???

S

Sweetaah

Medryttarpållen har flera små :confused: "bett" på både halsen och under magen och igår upptäckte jag en mindre knöl på ryggen. Nån som vet vad detta kan va??? :confused:

Sv: Bett/Eksem???

Låter som "protein" knölar. Kan komma vid för snabba foderbyten eller när hästen inte tål någonting i fodret tex. Exakt orsak till dessa knölar finns inte vad jag vet.

Har du nyligen bytt foder?

Sweet skrev:
Låter som "protein" knölar. Kan komma vid för snabba foderbyten eller när hästen inte tål någonting i fodret tex. Exakt orsak till dessa knölar finns inte vad jag vet.

Har du nyligen bytt foder?

Nej han får fortfarande kornkross och betfor... hmm... det är jättekonstigt för det är bara han i hela stallet som har "utslagen". jag ska höra med ägaren för hennes andra häst tål inte kornkross och får havre istället.

Eftersom det är flagor också så är det nog regnskållor eftersom du inte bytt något foder heller.

Här är en sida där det står vad regnskållor är för något och vad man kan göra åt det.

Sweet skrev:
Eftersom det är flagor också så är det nog regnskållor eftersom du inte bytt något foder heller.

Här är en sida där det står vad regnskållor är för något och vad man kan göra åt det.

Tack! :bow:

Liknande trådar

Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 509
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 565
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 469
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka