Betr. införsel av hundvalp från Dk.

Sv: Betr. införsel av hundvalp från Dk.

Ja, det är ju liknande annonser även på blandras sidan, valpar för 10000 kr i Danmark.......

Geezer skrev:
Jo, jag läste det men det är så märkligt att VI måste vaccinera valpar (vid 4 veckor) som skall exporteras till Finland och Danmark med rabiesvaccin MEN att vi får importera valpar utan att de är vaccinerade. Märkligt, jag som trodde smittorisken för rabies var större från Danmark och Finland än från Sverige..

Kan det inte vara för valparnas skull? De får ett försvar så tidigt som möjligt, fast de inte är födda av tikar som har ett försvar att överföra med mjölken och skall vistas i en potensiellt farlig miljö.

Mvh,
Duvan

Min rottis kom till sverige från danmark precis i dagarna när han blev 3 månader och jordbruksverkat hade tydligen varit väldigt snabba i det fallet :)

Undrar om du själv hämtade hem hunden eller? Vilka papper (exakt) fick du då visa upp i tullen?? Kontrollerades chipmärkningen också??

Nä ag hämtade inte honom själv. Jag har fått en kopia från jordbruksverket på beslutet och så har jag ju fått regga honom i skk. fick behålla den danska stamtavlan med en ny klisterlapp på.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 272
Övr. Hund Nu har reglerna kommit. SJV förnekar sig inte . Det kommer att kosta 4.500 kr för en dispens ! Saxat från SJVs sida. "Införsel av yngre...
Svar
8
· Visningar
2 838
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII