Sv: Betfor?

är bra fibrer för magen har jag förstått, och de flesta hästar tkr att det är gott.
Jag har tidigare varit lite skeptisk till betfor för det verkade som att de flesta gedde det bara för ge det. Men har själv börjat ge det till min häst nu så han får i sig saltet.

Eftersom det består av betfiber och melass är det väldigt fiberrikt och bra för tarmfunktionen. Det hjälper till att motverka förstoppning kan man säga, och när man ger det tillsammans med mycket vatten får de dessutom i sig mycket vätska, som ju också är bra. Jag fick rekommenderat betfor när min häst hade förstoppningskolik. Det ger även energi i en skonsam form, innehåller inte stärkelse utan lättåtkomlig energi. Rätta mig om jag har fel :p

jag använde det på min förra häst... Tkt det var bra då han fick energi av det men inte för mkt utan lagom & så gick han upp i vikt av det sedan tkt han det var gott också:)

Det är jättegott tycker min häst, bra att "gömma" tillskott i, mkt fibrer, bra att få i hästen vatten

Okej, men om man vill ha i hästen lite mer proteiner och så kan man ge uppblött lusern istället?

Okej, men om man vill ha i hästen lite mer proteiner och så kan man ge uppblött lusern istället?

ja de kan du men många hästar gillar ej bara lucernen å vatten. i alla fall min 4 äter ej det. då e de ju ultimat å ge betfor å massa betfor vatten som man lägger lucernet i då slinker det ner utan problem.

*De flesta hästar tycker det är gott, så det funkar bra att gömma tillskott i.
*Det är mycket fiberrikt och bra för magen.
*Kalcium- och energirikt.

Liknande trådar

Foder & Strö Vad behöver man egentligen ge till sin häst utöver grovfoder såsom hösilage?
Svar
3
· Visningar
268
Senast: skogaliten
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 158
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka