Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå de vet jag,och jo,min äter gräs, men men strunt samma.
Vad menar du egentligen?
Jag har alltid gett betfor om hästen har gillat det. Det är mycket fibrer och ingen stärkelse (eller har jag missuppfattat att det inte är någon stärkelse i betfor? Lika bra att fråga så det inte blir nå fel). Vet en som gav sin häst 4 kg betfor, 2 kg lusernpellets och hö. Det var en gammal häst som inte kunde tugga hö så bra. Han var jätte fin i hullet och hade inga problem med magen.
Det där sockertjaffset många pratar om är man ganska trött på. Vissa hästar tål nog inte betfor, precis som vissa inte tål korn, havre eller annat foder.
Jag tycker många ge betfor av ren slentrian, eller för dom anser att hästen tycker det smakar så gott. Oftast ger folk betfor utöver annat utan att ens räknat in det i sin foderstat...och visst kan man väl göra det, men till vilken nytta då ? Ja, man kan ju ge om hästen anses trögmagad eller dricker dåligt som ex. Jag brukar sällan ge betfor. Och gör jag det ska det vara motiverat att ge det, tex att det kompletterar nån del i min foderstat. Jag ger aldrig för att hästen gillar det eller av ren slentrian bara för det *ska finnas i ett stall*.
Borde det inte vara stärkelse i eftersom det är en restprodukt av sockerbetor ?
Det e det jag är osäker på därför så skrev jag så som jag gjorde![]()
okejmen det borde nog innehålla stärkelse vad jag vet
![]()
Jodå de vet jag,och jo,min äter gräs, men men strunt samma.