A

Aniie

kan man blötlägga betfor för länge eller kan den ligga i vatten över 1 dygn?
 
Betfor borjar att jäsa om den är blöt för länge. Ett dygn tycker jag är för mycket. Högst några timmar. mvh malin
 
det går bra att ha det i blöt 24 timmar nu på vintern när det är kallt, den varma tiden på sommaren ska man vara mer försikigt... finns många trådar om det här... men jag kan lova att inget händer på 24 timmar så här års...!
 
Pelleterad betfor tar ganska lång tid på sig att blötas upp, den lägger jag på kvällen och blandar i fodred nästkommande dag.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
824
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 397
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 597
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Den populära formen av Betfor snitsel har slutat att produceras i Sverige, och kommer inte längre finnas att köpa. Produktionsproblem...
2
Svar
22
· Visningar
2 467
Senast: Morces
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp