betfor till seg häst?

blizz

Trådstartare
vad har ni för erfarenheter om hur betfor fungerar till sega häster, blir de uppiggade av det, eller..? (det är ju ändå ganska mkt socker inblandat)?

Sv: betfor till seg häst?

Jag har inte fått den effekten på min häst. Vill man pigga upp hästen är havre bättre. Gör stor skillnad på min. :)

Sv: betfor till seg häst?

Sockret gör att de kan få en liten energitopp strax efter de ätit. (Blodsockret stiger) Piggare i övrigt blir de inte. Efter hård ansträngning är det därför bra att ge betfor för att få upp blodsockret. Sen är betfor väldigt bra för magen. Alla fibrer gör att tarmarna jobbar. (minskad kolikrisk och bra för tarmfloran)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
555
Senast: Elo
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 464
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2