Betfor i pelletsform

B

BJÖRKIS

Har väl samma värden som den strimlade Betforen? En bekant till mig sa idag att det inte alls är samma värden, men det tror jag hon fått om bakfoten, för mig veterligen är det samma värden på den strimlade som på pelletsen.
 
Det är exakt samma värden. Däremot är den ju tyngre, så man får kolla upp sinamått så man ger samma mängd i vikt.
 
Jag misstänkte att hon fått fel uppgifter, trodde de hade ändrat något eftersom hon påstod att detta skulle hänt nyligen. Men tji fick hon. Tack för ditt svar Magdalena. :bow:
 
ja.. de här påminde mig om mitt betforexperiment som jag ska göra idag..

*kilar iväg*
 
Har själv frågat på Lantmännen. Har samma värden. Skillnaden med pellet är att det innehåller bindmedel. Bindmedel orsakar, enligt Djursjukhuset i Helsingborg gärna kolik. Man ska nog därför vara försiktig!
 
Vad är det för "bindemedel" då? Är det inte melass i betforpelletsarna? Det lär knappast orsaka nån kolik.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 372
Senast: QueenLilith
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 231
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 926
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 171
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp