Betfor hållbarhet?

T

Ti_Ti

Har riven betfor som är inhandlad i februari och ligger i en fodertunna,hur länge håller sig betfor?
Har inte fodrat med det under sommaren men kan jag använda denna eller ska det inhandlas ny?

Ti_Ti
 
Sv: Betfor hållbarhet?

jag vet inte hur länge betfor håller, men ligger det för länge så blir det jju segt, jag hade köpt en ny säck, det är ju inte så dyrt och då är man ju säker på att det inte är något fel på betforn. //jessica
 
Sv: Betfor hållbarhet?

Om betforn förvaras torrt är den hållbar länge. Hur länge beror på hur länge den har legat i säcken när du köper den. Så länge den inte drar åt sig ngn fukt kan den inte bli dålig, möjligtvis tappa ngt i näringsvärde.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: Lejd
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Ja, hur gör ni nu på sommaren om ni åker iväg och få fodrar med hö? Fyller ni ut bristerna i höst med krafft och tillskott eller gör det...
Svar
15
· Visningar
1 328
Senast: Ullmerkott
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp