Betfor- fastnar i tänderna?

P

pucko2

Fastnar betfor mer i tänderna än andra foder och på så sätt vara sämmre att fodra en häst med tandproblem med?
Lika så vetekli.

Jag höll på o tappa hakan när en tandläkare påstod det men det kanske är sant?

Sv: Betfor- fastnar i tänderna?

Hej!

Jag har fått höra att pellets fastnar i tänderna och kan orsaka karies (((också veterinärer som sagt).

Jag tror nog mer på det, men du kan ju testa på dej själv. Vad fastnar mest liksom. Jag vet att vetekli inte fastnar i mina tänder och som jag minns inte heller betfor- men det var ett tag sen jag åt det.

/ lavinia

Sv: Betfor- fastnar i tänderna?

JO så tänkte jag oxå, vad osm fastnade mest i mina egna tänder men o andra sidan har jag inte heller några problem med dom.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 018
Senast: Bee
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 337
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar