Betesreducerare

Jamtland

Trådstartare
Har köpt en betesreducerare till min shettis. Den är av typen som ser ut som en korg med ett runt hål i botten. Där jag köpte den hade de inte så stor koll, så jag undrar nu om det är någon här som vet hur hårt den ska sitta runt nosen? När min shettisdam har den på sig så äter hon ingenting, så jg misstänker att den sitter för hårt (får in två fingrar mellan korg och nosrygg)?

Jenny

Sv: Betesreducerare

hej vi har den till våra hästar de 2 första gjorde vi hålet större och då gick de sönder köpte 2 nya efter 6 timmars användrin så började hålet spricka upp på d ponnyn på shettisen så började det släppa runt plasten vid mulen så kvalten borde bli bättre. Tyvärr har den person vi köpt av väldigt svår och gnällig person så fort man visar upp sådana här saker. Försöker alltid skylla över på kunden och deras djur i stället för att visa upp det för återförsäljare för reklamation. Annars så låter det som din bete red är lagom

Sv: Betesreducerare

Det finns tydligen fler varianter på marknaden. Min betesreducerare är gjord av hårt gummi i botten och håller utmärkt.

Ja, och det är skillnad i kvalitet. Den första jag köpte var av märket Harrys Horse eller Happy Horse - den höll i knappt två dygn innan hela bottenplattan, som var i något neopreneaktigt material, var uppsliten.
Sen hittade jag Globus variant, och Shires. De är exakt likadana och håller lika bra. Min fjordkorsning slet ut en förra sommaren, efter ca 3 månaders användning.

Immer

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 770
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 673
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 658
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31