T

tjiir

Under sommaren är det ganska många tävlingar i Distans.
Hur lägger ni upp träningen med sommarbetet osv.
Vilar era något under sommaren, hur länge går dom på sommarbete och rider ni dom under tiden.

Sv: Bete/vila

Mina hästar går på bete hela sommaren, dygnet runt, och rids som vanligt. Den vila de får är den efter tävling som ligger på 3-4 dagars totalvila plus vanliga vilodagar.

Jag har mina hästar som är i träning inne dagtid, och inför en tävling står de inne halva dagen och halva natten ungefär (tar in och ut några gånger, jag har egen gård så det är lätt för mig att göra så)

Detta för att de ska kunna vila, slippa flugorna och inte äta alltför mycket gräs inför tävlingarna. De rids som vanligt anpassat efter tävlingarna. Vilar gör de efter tävlingarna några dagar.

Ja, tack för påminnelsen! Brukar ta in en två nätter innan tävling för att de ska få vila upp sig!

Jag släpper på bete i början av Juni och tar in i oktober när vädret blir sämre. Han står inne endast sista natten innan tävling. Ska vi åka långt står han inne natten innan också.
Jag ser gärna att han får i sig mycket gräs dagarna innan tävling.
// Linda

Min går på bete sen första maj och jag tränar på som vanligt. Nu är han fet som en julgris, så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Man vill ju inte svälta honom, men det kan aldrig vara nyttigt att släpa på en sån kalaskula...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Jens Fredricsons mästerskapshäst Markan Cosmopolit ådrog sig en lindrig skada vid de internationella tävlingarna i tyska Mannheim och...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Gunnar
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 821
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 174
Senast: Lillefrun
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
690
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka