Bete med rödklöver

Zolimita

Trådstartare
Vill nu höra era åsikter om bete där det växer rätt så mycket rödklöver.En del säger att det inte är bra och en del har hästar som betar rödklöver och mår som vanligt.
 
manhar ju hört att ston med föl kan gå på klöver (kanske inte så mkt kasnke) för att det innehåller protein och det behöer stoet och den växande lille pållen.

men jag vet inte..... bara som jag hört.
 
Det är nog väldigt individuellt. En del av mina hästar fixar klövern utan prroblem. Och en del av de andra betar det inte över huvudtaget. Dock finns det en rödklöversort som heter Alsikeklöver... detta kan vara giftigt... men jag kommer inte ihåg just nu vad det var med just den sorten som var farligt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Linda_A
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 322
Senast: Jahopp
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 675
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Utställnings frågor
  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp