Betala till tränare

R

rare

Jag har ridigt för alla möjliga tränare, allt från vanliga hobbyryttare som hjälpt mig till a-tränare. Priset för en träning varierar ju ganska stort beroende på "titel". Alla tar dock betalt i kontanter, något som fått mig att fundera den senaste tiden. Rider för 2 olika tränare nu, och båda tar bet i ojämna summor typ 240kr, vilket är helt omöjligt att få ur en automat. Istället får man ta ut 300kr och sen springa in på närmsta affär och köpa nåt skräp för att få växel. Onödigt. Hur gör ni när ni betalar tränare? Betalar ni kontant från gång till gång? Sätter in på konto? Eller betalar för flera lektioner åt gången?

Sv: Betala till tränare

Jag betalar kontant från gång till gång. Det går att ta ut ojämna summor på Ica till exempel, om det skulle underlätta. Men jag håller med om att ojämna betalningssummor borde utrotas..

Sätter in på konto. Tycker annars att man ska ta betalt i jämna summor men det kan ha lite med moms, milersättning och ridhusavgift att göra också.

Jag betalar dels kontant men en jämn summa, 250,-. Jag o min kompis som tränar samtidigt brukar turas om o betala.
Dels betalar jag till konto på klubben dit den tränaren sen fakturerar.

kontant till dressyrtränaren, 150:- tar ut det när jag handlar, har aldrtig kontanter annars.
Hopptränaren skickar faktura efter terminens slut.

De tränare jag rider för oftast brukar alltid ha växel på sig, och skulle det inte vara så så betalar jag för mkt eller för lite och sen löser vi det nästa gång vi ses.

jag betalar kontant =)
100:-
sen är det 30:- för padocken (tränaren kmr dit och har lektioner så är ej hennes padock), förut var det 20 o då var det ju lättare..

Vi kör kontant, 200 kr. Så det är jämt och bra att få ut från en bankomat:bow:

Hopptränaren fakturerar genom föreningen för 6 ggr i taget. Dressyren betalas per gång, har då kontanter med mig. Om det saknas växel justeras det tills kommande gång. Kurser o s v betalas oftast i förväg till bankkonto eller liknande. Sällan eller aldrig några bekymmer med detta ;)

Om ni tycker att det e så himla besvärligt så kan ni väl be att få betala för flera lektioner i taget så slipper ni ta ut pengar så ofta...:confused:

Har aldrig någonsin stöt på en tränare som tar vitt hur hög tittel de än må ha haft.

Har aldrig fått ett endaste kvitto när jag betalat en tränare så att skylla på att ogämna summor har med momsen att göra håller inte eftersom de tar svart.

Jag vägrar att betala 300 kronor svart för de är ruskigt dyrt.. Jag frågar alltid en ny tränare vad de tar och vi säger att de säger 300 per lektion så säger jag.. oki och vad tar ni då svart??

Säger dom att 300 är svart så skulle de isf ta 600 minst vitt... och nja då tar jag en annan.
Jag betalar max 200 kronor svart för en lektion då skall jag rida själv för personen annars skall jag ha kvitto.:)

Men visst många tränare tar svart och eleverna bara betalar och ser glada ut.Vissa vet ajg betalar 450 spänn per lektion och det är svart:eek:

KL

Självklart vill vi alla betala så lite som möjligt för våra lektioner. Men jag är tacksam att det finns duktiga människor som faktiskt kan livnära sig på detta, måste ju faktiskt tänka på att även de ska kunna ha pensionsgrundande inkomst osv. Betalar 150:- kontant till en tränare, jag antar att det är svart. Har aldrig frågat eller fått kvitto heller för den delen. För en annan tränare betalar jag 450:- per gång, får samlingsfaktura per mail som jag sedan betalar i slutet av månaden. Mycket smidigt, även om det är dyrt.

Så jag har lite dubbelmoral och betalar som sagt även svart, men jag tycker inte att man ska gnälla om någon faktiskt gör det vitt, utan vara tacksam för det.:cool:

För tillfället betalar jag för ett par gånger i stöten eftersom flera ojämna summor då blir en jämn ;)

Annars har det oftast blivit så att det har efter körersättning osv avrundats till en vettig hyfsat jämn summa.. Typ 150 kr, 200 kr, 220 kr osv.. Det brukar vara ganska enkelt att se till att ha lösa pengar, vet jag att jag ska träna, så brukar jag lägga undan pengarna i ett separat fack i plånboken så att ajg vet att jag har jämna pengar.

När folk har den dåliga smaken att (utan körersättning) ta korkade summor som 130 eller 170 kr, så förutsätter jag att de ser till att ha växel på sig.. Särskilt de där man inte har en bestämd träningstid, utan som tittar på klockan efteråt o tar betalt efter det, då kan man liksom inte förbereda pengarna heller..

Nån gång har jag av nåt skäl inte haft pengarna ute o då har jag innan lektionen bett att få sätta in pengarna på konto, o då har det fixat sig också.

Senast ändrad:

kl
Jag betalar vitt kontant, det är lite dyrare med vitt men det gör inget, jag vill ha ett kvitto så jag har inte så mycket val. Var jag som sa att jag ville betala vitt och det har jag gjort till 3 tränare nu, dom tar för givet att man vill betala svart.

Annars är det väl inte så svårt att spara 20kr då o då som man använder till träningen så man har växel..fast folk kanske enbart handlar med kort nu. Men samtidigt så borde tränaren kunna ha med sej växel och inte begära att folk ska ha jämna summor jämt.

Jag kan välja mellan kontanter och faktura. Betalar jag kontant och tränaren inte har växel jämkar vi gången efter.

Angående svart eller vitt, det här är vitt och det var aldrig tal om något annat, så alla tränare kör inte automatiskt svart bara för att det är kontant.

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 957
Senast: Sesca
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 624
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 845
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?

Omröstningar