R
Raderad medlem 6459
Ja, att det finns alternativa betalningssätt förstår jag som sagt.Jag har betalat med mitt master card när jag köpt bil
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, att det finns alternativa betalningssätt förstår jag som sagt.Jag har betalat med mitt master card när jag köpt bil
Men varför måste man låna dator? Det går väl att göra betalningen på internetbanken i mobilen? Dator som dator?
Alltså - det andra sättet är ju att fråga bilhandlaren. Istället för att lita på bukepedia.Ja, att det finns alternativa betalningssätt förstår jag som sagt.
Problemet med "betala" är väl bl.a. att du kan ta bort betalningen igen när du kommit hem med bilen.... Den dras först vid midnatt. Jag skulle kräva direkt överföring om jag sålde något.Om du går in på Handelsbankens app så väljer man mellan antingen Betala eller Överföra. De två olika tjänsterna har olika maxbelopp (100' vs 150' eller 200'). Betala kan man göra till plusgiro eller bankgiro, överföra kan man göra till bankkonton (sina egna eller nån annans).
Om han menade att det ska in på ett plusgiro eller bankgiro är det i min bank en betalning och har således lägre maxbelopp per dag - för lågt för köpet (bilen kostar mer än 100').
Om du går in på Handelsbankens app så väljer man mellan antingen Betala eller Överföra. De två olika tjänsterna har olika maxbelopp (100' vs 150' eller 200'). Betala kan man göra till plusgiro eller bankgiro, överföra kan man göra till bankkonton (sina egna eller nån annans).
Om han menade att det ska in på ett plusgiro eller bankgiro är det i min bank en betalning och har således lägre maxbelopp per dag - för lågt för köpet (bilen kostar mer än 100').
Jag försöker mest förstå vad "överföring" betyder i sammanhanget, inte klura på andra betalningsmetoder. Men tack ändå.
Jag har redan förklarat varför jag frågar här.Alltså - det andra sättet är ju att fråga bilhandlaren. Istället för att lita på bukepedia.
Ah, fattar. Tack för infon!Problemet med "betala" är väl bl.a. att du kan ta bort betalningen igen när du kommit hem med bilen.... Den dras först vid midnatt. Jag skulle kräva direkt överföring om jag sålde något.
Ah, fattar. Tack för infon!.
Tack, jag uppskattar verkligen den här infon för det har jag inte tänkt på alls. Taket för överföringar är högre så då bör det fungeraJag tror precis som Lena att det handlar om överföring av det skäl som hon anger. När jag har betalat stora summor direkt så har det alltid varit med överföring. Nu kanske det redan nämns någonstans, men skulle det vara så att det finns ett tak för hur mycket du får föra över på en och samma gång så kan du kontakta banken och be dem tillfälligt höja taket. Dvs. om det var tak inte bara på betalning, utan även på överföringar.
Taket för Swish är inte jättehögt, men för överföring tror jag det är ganska väl tilltaget. Vi har sålt bil, mc mm för över 100 000:- och gjort överföring utan problem. Då har det gällt mellan 2 Handelsbank-konton, vet inte hur det ser ut mellan olika banker?Tack, jag uppskattar verkligen den här infon för det har jag inte tänkt på alls. Taket för överföringar är högre så då bör det fungera.
Banktjejen sa att högsta taket man kan höja till på swish är 100' och för överföringar är det 150' eller 200' (minns inte exakt). Hon sa ingenting om det var skillnad beroende på mellan konton i samma bank eller annan bank.Taket för Swish är inte jättehögt, men för överföring tror jag det är ganska väl tilltaget. Vi har sålt bil, mc mm för över 100 000:- och gjort överföring utan problem. Då har det gällt mellan 2 Handelsbank-konton, vet inte hur det ser ut mellan olika banker?
Det är nämnt tidigare, och om du läser ts så är det banköverföring som köpet skall betalas med och som frågan gäller.Efter vad jag kan se har ingen nämnt postväxel. Så har jag gjort vid mina bilköp. Bara gå in på banken och köpa en.
Flera har nämnt postväxel i tråden. En har även nämnt något som även jag sett: alla handlare idag accepterar inte postväxel.Efter vad jag kan se har ingen nämnt postväxel. Så har jag gjort vid mina bilköp. Bara gå in på banken och köpa en.