Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lycka till!!Första stoet har idag stora vaxproppar.. hoppas på föl inatt!
Min med!Nu har hon faktiskt börjat sätta lite 317 dygn idag. Gissar på 325
Tack, hon var stingslig och visade typ alla tecken, men nej, inget föl än.Lycka till!!
Mitt sto har vart lite orolig igår kväll. Är på dygn 320. Igår var hennes mjölk klibbig, men idag är den gulaktig och inte klibbig. Hon har inte haft föl innan. Vad tror ni? Kan väl va rätt nära? Har alltid testat med mjölklappar ”finally foal” o stämt rätt bra. Den är grön. Kan de va dags snart tro?
Det kan absolut vara nära. Hur ser hon ut där bak? Släppt bäckenbanden, blivit längre osv?Mitt sto har vart lite orolig igår kväll. Är på dygn 320. Igår var hennes mjölk klibbig, men idag är den gulaktig och inte klibbig. Hon har inte haft föl innan. Vad tror ni? Kan väl va rätt nära? Har alltid testat med mjölklappar ”finally foal” o stämt rätt bra. Den är grön. Kan de va dags snart tro?
Inte blivit jättemkt längre. Tycker de är rätt slappt bak faktiskt. Vilken ordning brukar mjölken ändras? Smakade lite, den är inte söt eller besk. Något mittemellanDet kan absolut vara nära. Hur ser hon ut där bak? Släppt bäckenbanden, blivit längre osv?
Kanske kommer släppa lite till då?Inte blivit jättemkt längre. Tycker de är rätt slappt bak faktiskt. Vilken ordning brukar mjölken ändras? Smakade lite, den är inte söt eller besk. Något mittemellan
Så klibbig är iaf att de närmar sig?Kanske kommer släppa lite till då?
För mina har det varit olika. En hade förra året hade gul klibbig mjölk men slog sedan om till vit tjock och först då fölade hon medans när hennes boxgranne fölade med gul klibbig mjölk tex. Har haft maiden med tunn/i princip ingen mjölk också som fölat.
Kan vara! Jättesvårt att säga med maiden. Men stirra inte dig blind på mjölken bara, tycker nästan bäckenbanden, längden på slidan och färgen i slidan är lättare och hålla koll på.Så klibbig är iaf att de närmar sig?
Så här ser den ut nuKan vara! Jättesvårt att säga med maiden. Men stirra inte dig blind på mjölken bara, tycker nästan bäckenbanden, längden på slidan och färgen i slidan är lättare och hålla koll på.
Grattis!Här blev det föl förra natten, ett fint stoföl
Nu är vulvan mycket ”längre” bäckenbanden släppte o mjölken gul. 0.4 grader lägre i temp. Smakar dock lite salt. Men också lite klibbig. Märkbart irriterad. Men- det jag hänger upp mig på är att stickan jag mäter mjölken med fortfarande är ganska mörk? Ska jag verkligen hänga upp mig på den el kan dom föla på ”mörk” sticka?