Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Häng inte upp dig på mjölktestesterna. Jag tycker dom fungerar 50/50. Gå på hennes kroppsliga tecken istället och pilla inte på juvret i onödan.Nu är vulvan mycket ”längre” bäckenbanden släppte o mjölken gul. 0.4 grader lägre i temp. Smakar dock lite salt. Men också lite klibbig. Märkbart irriterad. Men- det jag hänger upp mig på är att stickan jag mäter mjölken med fortfarande är ganska mörk? Ska jag verkligen hänga upp mig på den el kan dom föla på ”mörk” sticka?
Riktigt slappt vid bäckenbanden idag! Mjölken smakade salt innan men nu söt. Lite ljusare på finally foal. Kanske på G??
Min är på dygn 327 och är nära nu. Jag är så nervös så jag nästan kräks så förstår dig.. mest för de är maiden sto också. Är så rädd något går fel men försöker tänka att de oftast går braEnligt min app är det nu 96 dagar kvar för mig och mitt sto att vänta.
Jag har fått föl tidigare, men denna gång är jag mer än lovligt nervös. Jag har haft mardrömmar om att jag förlorat mitt sto, att fölningen har fått komplikationer osv. Hittills har dräktighet varit okomplicerad och stoet mår väldigt bra.
Det är en bra bit kvar, men ändå stiger ångesten hos mig.
Hur gör ni andra för hantera detta? Jag börjar nästan ångra mig, och undrar vad jag gjort... Jag är så otroligt rädd för vad som kan gå fel.
Ja, det är det jag klänger mig fast vid, plus att stoet är så trevligt och förståndig i sin natur.Min är på dygn 327 och är nära nu. Jag är så nervös så jag nästan kräks så förstår dig.. mest för de är maiden sto också. Är så rädd något går fel men försöker tänka att de oftast går bra
Jag förstår dig till 100%!! Också gått igenom allt de i mitt huvud. Tänk om ngt händer henne.. hon var ju inte heller ”bara” avelssto utan ville så gärna ha en avkomma efter henne sen rida igång igen. Men tänk om hon dör pga att jag vill ha ett föl.. kommer aldrig förlåta mig självJa, det är det jag klänger mig fast vid, plus att stoet är så trevligt och förståndig i sin natur.
Men så kommer katastroftankarna om vad som kan gå snett. Felläge, red bag, ohälsa hos fölet, knepig benställning, diande... nä... Jag går igång nu igen och får puls, bara att skriva om det.
Men jag har som du, ett maiden-sto, och jag är så rädd om henne, det är en häst på miljonen....
(Även om jag skulle känna lika stort ansvar för vilket sto som helst, också. )
Viktigt att komma ihåg att de allra flesta väl övervakade fölningarna går alldeles utmärktJag förstår dig till 100%!! Också gått igenom allt de i mitt huvud. Tänk om ngt händer henne.. hon var ju inte heller ”bara” avelssto utan ville så gärna ha en avkomma efter henne sen rida igång igen. Men tänk om hon dör pga att jag vill ha ett föl.. kommer aldrig förlåta mig själv
Jag är alltid väldigt nervös, men jag försöker lägga de känslorna på hyllan. Det är inget jag kan göra något åt dem just nu, förutom att vara beredd på vad som skall göras om något går fel. Oftast går det bra och de gånger det inte gör det så hanterar man det bara, går in i superman-mode och gör det som krävs.Enligt min app är det nu 96 dagar kvar för mig och mitt sto att vänta.
Jag har fått föl tidigare, men denna gång är jag mer än lovligt nervös. Jag har haft mardrömmar om att jag förlorat mitt sto, att fölningen har fått komplikationer osv. Hittills har dräktighet varit okomplicerad och stoet mår väldigt bra.
Hur gör ni andra för hantera detta? Jag börjar nästan ångra mig, och undrar vad jag gjort... Jag är så otroligt rädd för vad som kan gå fel.
Du är inte ensam. Mitt första föl. Betäckt min ”hjärtahäst” för att jag vill behålla själv. Ångrar mig och gläds omvartannat. Jag hantersr det genom att läsa på ALLT jag kommer över, köper in allt man kan tänka sig. Dels för att lindra ångesten men också för att kunna känna att jag gjort allt jag kan för att det ska gå bra. Har inga råd att ge mer än att preppa och pyssla om henne ordentligt. Långa ryktningar varje dag och gör det bästa av tiden fram tills det är dags. Många kramarEnligt min app är det nu 96 dagar kvar för mig och mitt sto att vänta.
Ahh!!!! Så spännande!Inget inatt. Men nu är mjölken vit/grumlig. Lappen för mjölk helt gul och vaxpropparna större. Måste komma inatt
Jaaa! Och nervöstAhh!!!! Så spännande!