Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt sto var tyvärr inte dräktig på första försöket . Nytt försök på kommande brunst.
Nej, det togs inte innan, så jag tänkte höra med dem om de kan göra det nu.trist
Togs det baktprov? Om inte så skulle jag se till att det görs nu
Tydligen går det snabbt för min häst just nu. Igår fick jag reda på att hon inte tagit sig och idag beställdes ny sperma. Således blev det ju inget bakterieprov inför semineringen denna gången, men jag håller tummen på att det inte är det som spökar utan bara allmän otur. Tar hon sig inte nu heller behöver vi nog göra en lite större koll.
Jag litar på att de gör det om de tycker att det krävs.Fast de kan ju ändå ta prov nu även om sperman är bestäld. Jag hade inte väntat.
Det är dumtJag litar på att de gör det om de tycker att det krävs.
Mycket möjligt. Men när jag vet att veterinären är väldigt kunnig och detta är mitt första försök att få ett sto dräktig så har jag inte erfarenhet nog att ifrågasätta. Oavsett var ni säger här inne .Det är dumt
Såklart att veterinärerna är kunniga och det är ju fortfarande hyffsat tidigt på säsongen så det är ingen panik. Jag hade ändå inte väntat för det är ju så otroligt onödigt om hon är infekterad för då går i regel en brunst på att behandla och sen så är vi i juli helt plötsligt.Mycket möjligt. Men när jag vet att veterinären är väldigt kunnig och detta är mitt första försök att få ett sto dräktig så har jag inte erfarenhet nog att ifrågasätta. Oavsett var ni säger här inne .
Fast de kan ju ändå ta prov nu även om sperman är bestäld. Jag hade inte väntat.
Ta prov på en fredag funkar inte om man inte analyserar själv.
Jag gissar med anledning av var i landet Marty bor att seminstationen kanske har de möjligheterna.
Jag vet inte vad du vet om stationerna kring Linköping (?) men bara för att man "kan" är det inte säkert att man gör det. Jag har flera hingsthållare som uppskattar att vi alltid skickar till SVA t ex.
varför uppskattar dom det?
Säkrare resultat.
Även hingstägarna vill att stona ska bli dräktiga. Liksom vi stationsägare. Jag är så trött på alla förståsigpåare som tycker "det är väl bara att".