Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul! Betäcker också med Dalwhinnie i år.Mitt sto var igår på väg in i brunst, veterinären trodde att hon låg risigt till och kunde släppa ägget på måndag. Bra tajmat av fröken sto med andra ord. Har därför bestämt mig för att prova med Dalwhinnie denna brunst, har inte så mkt att förlora på det helt enkelt
Mitt sto är nu konstaterat dräktigt på första försöket. Det blir första fölet för oss. Nu är det bara att hålla tummarna för att det går hela vägen
Nu när det gick så smidigt ångrar jag nästan lite att jag inte tog den dyrare importhingsten som jag egentligen ville ha. Men kändes lite för avancerat för mig som är nybörjare. Och hade nog inte sagt samma sak om det krånglat en massa
Mitt sto är nu konstaterat dräktigt på första försöket. Det blir första fölet för oss. Nu är det bara att hålla tummarna för att det går hela vägen
Nu när det gick så smidigt ångrar jag nästan lite att jag inte tog den dyrare importhingsten som jag egentligen ville ha. Men kändes lite för avancerat för mig som är nybörjare. Och hade nog inte sagt samma sak om det krånglat en massa
Håller med dig! Är själv i samma situation och vågade inte ta importhingsten
Precis, vi får avancera! Jag tog också en hingst som står på stationenJamen visst känns det som man fegat lite, men man kanske är modigare nästa år. Om jag betäcker mitt andra sto så kanske jag ev. är modigare med henne. Kanske iaf vågar ta en hingst på skick inom Sverige
Förra gången tog jag en på stationen, nu avancerade jag ju eg till att ta en hingst som står på annan station inom länetPrecis, vi får avancera! Jag tog också en hingst som står på stationen
Fick sms om att det inte blev ngn inseminering den här brunstenGlänza har fortfarande inte släppt ägget, är nu 5,4 cm stort. Så idag blir det en ny vända till Myrsjö gård för att hämta dalwhinnies förhoppningsvis pigga simmare
Åh nej! Varför inte?Fick sms om att det inte blev ngn inseminering den här brunsten