Betäcka utan pass?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare moonjumper92
  • Startdatum Startdatum
M

moonjumper92

Om man inte har pass till en häst när det är dags att betäcka, hur gör man då? Om passet beräknas komma, säg nån månad efter betäckningen. Får man lov att betäcka? Hur gör man med språngsedel, vad skrivs på den om det inte ens finns registreringsnummer? Hur kan man registrera fölet sen?

Sv: Betäcka utan pass?

Man fyller i passet när det kommer. Språngrullan behöver inte skickas in precis efter betäckningen, så det finns tid att ordna allt pappersarbete när passet kommer.

Man fyller i passet när det kommer.

Vad är det man ska fylla i i passet i samband med betäckning? Förmodar att du menar att man fyller i registreringsnumret på betäckningsrapporten när passet (och sålunda registreringsnumret) kommer.

Det finns en del i passet där man skriver in betäckningar och sånt. I alla fall i de pass som är utfärdade av de föreningar där jag har mina hästar reggade.

Sen är det ju så att man säkerligen har regnumret någon annanstans än i passet, tex på försäkringsbreven. Så det går ju att fylla i de flesta papper även om man inte har passet tillgängligt.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
527
Senast: Nikan
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Ketrawzc
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Migo
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V