betäcka med Aerline H?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare odetteZ
  • Startdatum Startdatum
O

odetteZ

Hej jag har ett fux sto på 152cm.
Jag tänkte ev. betäcka henne nästa år, men vet inte med vilken hingst.
Tänkte på Aerline ett tag.
Jag skulle helst vilja ha ett skimmel föl.
vad tror ni om det?
är det kanske någon som har betäckt med Aerline förr och vet om han lämnar mycket skimmlar.?.. (jag vet att det kanske blir svårt att få en skimmel eftersom mitt sto är fux, men berätta vad ni tror om det. :)
berätta gärna vad ni tkr om honom och om ni tror han skulle passa med mitt sto.

jah vet tyvärr inte hur man kn lägga in en bild (på stoet) i det här inlägget, men jag har några bilder som väntar på att laddas upp på min sida. kolla gärna där.

Sv: betäcka med Aerline H?

Hej jag har ett fux sto på 152cm.
Jag tänkte ev. betäcka henne nästa år, men vet inte med vilken hingst.
Tänkte på Aerline ett tag.
Jag skulle helst vilja ha ett skimmel föl.
vad tror ni om det?
är det kanske någon som har betäckt med Aerline förr och vet om han lämnar mycket skimmlar.?.. (jag vet att det kanske blir svårt att få en skimmel eftersom mitt sto är fux, men berätta vad ni tror om det. :)
berätta gärna vad ni tkr om honom och om ni tror han skulle passa med mitt sto.

jah vet tyvärr inte hur man kn lägga in en bild (på stoet) i det här inlägget, men jag har några bilder som väntar på att laddas upp på min sida. kolla gärna där.

Stam (länka gärna till blup) å bild är en förutsättning för att någon ska kunna ge något råd! Bilden ska vara en korrekt uppställning, eller så nära de bara går, eventuellt också en hoppbild om de är en hopphäst du har.

Jag har en 1-åring och en 2-åring efter Aerline H. Bägge skimmlar till min stora lycka! Två olika mammor, en mörkbrun och en svartbrun och de har tidigare avkommor efter Camaro M och Cardento bl a, och de har blivit bruna hästar, men äntligen fick jag mina skimmlar med Aerline.

Men det är väl bara turen som gjorde att så blev fallet!

Aerline ger mycket fina och trevliga avkommor. Har sett många som jag gillar. Sen tycker jag inte man ska välja hingst efter färg men det gör du säkert inte heller. Lycka till!!

Välj inte hingst efter färg...

Jag är väldigt förtjust i Aerline, har bara sett fina avkommor till honom, och han själv går ju inte av för hackor på något sätt!

Min -08 e: Aerline H-Rambo-Caracas är registrerad mörkfux, som sin moder. Sen råder det delade meningar om vilken färg han verkligen har... Jag har alltid sagt att han är brun, men vet + id-kontrollant säger mörkfux.

Snygg!!

Klart han är brun, har han inte lite svarta inslag eller ser jag fel?

vi betäckte vårt fux sto med honom,fick ett brunt stoföl. Om din sto är lång i ryggen och du vill ha en avkomma med kortare rygg bör du nog inte betäcka med Aerline, han är själv långlinjerad. Nu har du inte skrivit något om ditt stos exteriör men detta var bara en tanke:)

Jag hoppas inte att du letar hingst efter enbart färg utan att du letar efter en hingst som verkligen kompletterar ditt stos brister och att du som uppfödare har klara mål med ditt föl. Vad vill du ha ut utav avkomman? Har du bilder på ditt sto? Ett tips, gör upp en lista på ditt stos positiva egenskaper. De egenskaperna vill du förhoppningsvis att ditt föl ska få också? Därefter gör du upp en lista på de sakerna som ditt sto inte har eller du vill ha bort hos avkomman, t ex att ditt sto är litet och du vill ha en stor avkomma eller att ditt sto inte har så bra hoppteknik men det vill du att fölet har osv.

Jag hoppas inte att du letar hingst efter enbart färg utan att du letar efter en hingst som verkligen kompletterar ditt stos brister och att du som uppfödare har klara mål med ditt föl. Vad vill du ha ut utav avkomman? Har du bilder på ditt sto? Ett tips, gör upp en lista på ditt stos positiva egenskaper. De egenskaperna vill du förhoppningsvis att ditt föl ska få också? Därefter gör du upp en lista på de sakerna som ditt sto inte har eller du vill ha bort hos avkomman, t ex att ditt sto är litet och du vill ha en stor avkomma eller att ditt sto inte har så bra hoppteknik men det vill du att fölet har osv.

aa Jag gjorde en listan på mitt stos bra och dåliga sidor och jämförde med aerlines , det verkade passa ganska så bra, men ska kolla upp det lite mera.
Mitt sto är lite mer högrest oxå.

mitt förra halvblodsto (brun) fick en fölunge e. Aerline H för inte så länge sen...den kommer bli skimmel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 653
Senast: lilsan
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har noll koll på detta med avel då detta blir mitt första föl nästa är. Tänkte kolla lite med kanske mer erfarna personer, mitt...
Svar
19
· Visningar
2 256
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur