betäcka i sommar?

L

Lif_Jessi

vilken hingst ska ni betäcka med i sommar?

berätta gärna lite om stoet också, och era förväntningar på avkomman.

mitt sto Líf frá Skammbeinsstödum1 (fyrgångare med fin aktion, rödskäck)ska få åka till faldur fra sydri-gróf. bäbisen blir nog en liten grovis med förhoppningsvis rolig färg och medelfina gångarter.

det ska bli väldigt spännande, tycker att Falle är intressant om man ser på hans fina förstaklassbed. endast som femåring. mycket talang där, tror jag!

skriv om era planer!

Sv: betäcka i sommar?

Mars frá Feti eller Tháttur frá Arnarhóli, tror jag.

Femgångssto med lätt för tölt och pass, saknar lite bärighet i trav och galopp, bra exteriör särskilt hals/manke/bog, bra vilja och lynne men lättstressad.

Hoppas på en avkomma som är lättbyggd, vacker, svart, har stora, lätta rörelser, femgångare, mjukt lynne, bra vilja.

Jag betäcker 2 av mina ston med Kofri fra Morastödum, kan bara inte låta bli han ger ju så fina avkommor. Båda stona är 5 gångare, den ena efter Bliki fra Kirkjubae och den andra efter Geysir fra Dalsmynni.

Ombetäckning med troligtvis (ännu ej bestämt mig) med Gladur från Stallgården.

Har ett fux färgat fyrgångssto. Bra extriör, medel gångarter. SKa betäcka med Bjartur frá Ytra- Skördugili. Hoppas på en trevlig ridhäst med bra lynne och extrör och förhoppningsvis nån annan färg än fux ;) då jag redan har två fuxar...

*KL*

Spuni frá Miðsitju och Tjaldur frá Skullerup blir det i år.
Tjaldur är jag verkligen nyfiken på och tycker han är superläcker.

/Åsa

I år skal vi bedække med Frosti frá Heidi:

16-04-2004%2012_37_0030.JPG

Vi skal have omkring 15 af vores egne ston bedækket med ham. :rofl:

Håber på en masse sto-føl i farverne perlino, ulsblak, brunblak og moldótt :banana:

sto e. Vængur von Engimýri
skall betäkas med vår egen hingst Atgeir frá Vatnsleysu
hon vänta föl i år efter Metingur.

Betäcker Leira från Häringe med Loftur frá Mödrufelli och hoppas på silverbrun bebbe med pappas häftiga gångarter och underbara arbetsvilja. Leira är ett mycket trevligt men obedömt sto e. Siggi fra Aase. Hon har bra ridegenskaper och fin exteriör men bara "familjehästvilja". Hon har tävlat en del med bra placeringar men saknar det lilla extra go-et. Om några dagar hoppas vi få se vad hon bär i magen just nu. Ett turboföl efter Gandur frá Skjalg...

nästa vår så ska jag nog också betäcka mitt sto med Tháttur frá Arnarhóli!
han verkar jätte fin!!!!!

I år ska mitt sto betäckas med Stari från Bredhall.
Jag är även väldigt sugen på Glói från Nöddegården, men det får vi vänta med till nästa sommar!
Mitt sto är ett flott 5-gångssto med fem bra gångarter, otroligt stark och bra pass och jag vill ha en stor hingst med lufsigt steg och starka grundgångarter. Så Stari blir nog perfekt och han har ju mycket pass i sig då Askur är hans far. Avkomman blir en bra femgångshäst med fem starka och väl åtskilda gångarter!

Senast ändrad av en moderator:

Jag ska betäcka med Askur frá Hofstadaseli.

Har ett moldottfärgat fem gångssto efter Mökkur Frá Varmalaeke som är riden som fyrgångare och hon väljer jätte gärna tölten. Hon är lite känslig och väldigt lyhörd häst.

Jag hoppas jag får ett stoföl som har ett super temperament och en häftig färg och en bra storlek.

Betäcker mitt 4- åriga sto e, Freydir från Jex med Tjaldur från Skullerup.
Hon har bra bogar, rygg och kors, men något klena ben och enligt mig lite dålig halsansättning samt att det skulle gärna få vara lite mer man och svans.:bow: Så Tjalle har allt som hon inte har. Och Enligt Tim och med en gnutta tur kommer jag till nästa år att ev ha en svartskäck , rödskäck, svartskimmel el en rödskimmel.:banana:

Vi har skickat våra ston Stelpa från Snällens och Slaufa från Vallerås till Gaukur frá Innri-Skeljabrekku...

Liknande trådar

Islandshäst Har en idé om vilka hingstar jag skall använda iår, men har inte helt bestämt mig och vill ha lite tips. Både äldre och unga...
Svar
1
· Visningar
2 118
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Jag har ett sto som är 15 år och aldrig haft föl. Hon har eksem och de yttrar sig som lindriga på överlinjen, MEN hon får större problem...
2
Svar
30
· Visningar
6 029
Senast: Habina
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 420
Senast: moonstruck
·
Islandshäst Jag ska betäcka mitt sto hemma i Sverige och känner att jag skulle behöva få lite nytänkande förslag på hingstar. De senaste årens...
2
Svar
27
· Visningar
5 126
Senast: Devinshed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar