Betäcka eller inte?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare RonyahRider
  • Startdatum Startdatum
R

RonyahRider

Hej!
Jag har ett superfint ponnysto av korsningen welsh, arab och haflinger. Kommer från tyskland, och jag vet att hon har jättefin tävlingsstam på sin mammas sida. Vi funderar på att betäcka henne. Hon är född -94 och vi vet inte om hon har haft föl tidigare, eftersom att hon kom nästan direkt från tyskland. Jag har hört att det kan vara riskabelt att förstbetäcka ett äldre sto. Stämmer det? Själv tycker jag inte att hon är gammal, men vissa har ju andra åsikter...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 073
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 903
Senast: mars
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 958
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka