Jag är kluven. Jag HAR ju tagit föl själv 2ggr. Den första var det meningen att jag skulle sälja när han var 6 år, men var tvungen att avlivas pga fraktur vid 5½. Han blev för övrigt precis så som jag tänkt mig att han skulle bli!! En underbar ponny, maxad och med supertemperament och bra hoppförmåga.
Den andra tänkte jag ha själv, men när det strulade privat så la jag ut annons, och när en supergullig tjej intresserade sig så sålde jag, även om det nu löste sig privat. Skönt i efterhand ändå, för hästen har det jättebra och jag har inte tid med häst just nu, och pengarna behövs till annat.
Funderar på att betäcka samma sto igen med liknande hingst som förra fölet, å andra sidan känner jag att när jag väl vill ha häst igen så vill jag komma igång att träna och tävla, och tar jag föl tar det ju låååång tid innan man kommer igång. Så kanske en 2-3 åring istället (köpa alltså).
Grejen att jag ens funderar på att göra fölet själv är att hon nu har 3 avkommor och den jag "gjorde" blev också precis vad jag tänkt mig (fast fel kön, hade helst velat ha ett sto), och de andra avkommorna är också fina och trevliga, duktiga tävlingshästar. Att ta ett oprövat sto skulle jag inte göra!