Betäcka arab/halvblod med Nordsvensk?

W

wild

Finns det någon risk vid fölning om man betäcker ett arab/halvblod sto med en nordsvensk? Att det blir ett för stort föl eller likn.

Jag har hört mig för lite innan och det har inte varit några reaktioner.. hörde att fölet anpassar sig efter mamman??

:confused:

Notera att jag vill veta om det kan bli komplikationer vid fölning!

Jag har hört det innan oxå.. så det stämmer då. de var ju bra att veta!!!

Tack!

Ja det är ju fritt att göra som man vill men är det inte ett steg åt fel håll att betäcka ett halvblod med en nordsvensk

va då ett steg åt fel håll? Skulle det då vara mer rätt att betäcka en nordsvensk med ett halvblod?

Det har väl med tycke och smak att göra?

om det inte är risk för ett på tog förstort föl för stoet, så ser jag inget mer fel än andra korsningar.

ska ringa och rådfråga veterinä i veckan också, är inte så dum så att jag skulle riskera mitt stos liv!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 740
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka