Betäcka äldre sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare midnight Rags
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 375
Sv: Betäcka äldre sto

Jag har haft ett sto som var 25 när hon fick föl hos mig. Det gick helt utan komplikationer så jag har bara goda erfarenheter av detta. 19 år är ingen ålder i och med att hon haft föl förut. Betäck du med gott samvete! /AFF

Om stoet är 19 år, frisk och kry som en unghäst, av en seglivad ras som ofta blir otroligt gamla.....men aldrig fått föl förut, vågar man betäcka då?

Jag vill ju ha ett föl efter min Tori men är rädd för att det är för sent.

:crazy:

Jag skulle ta hästen till en veterinär som fick kolla igenom genitalierna och se om de ser ut att vara i bra skick, sedan om det är OK så kan man ju prova, tar det sig brukar det gå bra.
Är hästen så fräsch i övrigt borde det inte vara värre än att betäcka en 15-åring som inte haft förut, vilket många gör.

*kl*
Om de tre första bilderna är aktuellt hull skulle jag inte banta henne alls före betäckning.

Och givetvis ( tycker jag ) ska du göra en "ren" avkomma. :)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Freazer
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 734
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit... 2
Svar
22
· Visningar
4 346
Senast: shia
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad... 2
Svar
34
· Visningar
5 404
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?