M

Marocko

När jag läste första medlemstidningen Distansritten (Skånska Distanssällskapet) stod det att det fanns många som skulle uppskatta om man ville vara med och hjälpa till som bla funktionär, vattenbärare etc. Glad i hågen satte jag in en annons här på Bukefalos om att jag var intresserad av att följa med på tävlingar för att lära mig och väntade mig en del svar. Under de veckor som har gått har jag fått ett (1) svar från en tjej i Linköping (tack så mycket Anli). Tyvärr är det lite långt iväg eftersom jag själv bor i Skåne och är utan körkort. Som rubriken antyder är jag besviken, eller kanske hoppades jag för mycket.

Sv: Besviken

Hejsan

Eftersom både jag och min sambo vill kunna rida distans (tillsammans), så skulle vi tacksamt ta emot hjälp från någon som dig till en tävling - kruxet är bara att det liksom krävs att man har just körkort... :grin:

Som "hinknisse" ska du ju både kunna hjälpa till vid grinden, men även möta upp ute på slingorna för att serva med vatten och sånt. Kanske därför det har varit svårt att få napp?

Ett tips kan ju vara att höra av dig till en tävlingsarrangör i närheten och fråga dem om du kan få hjälpa till på själva startplatsen! Det kan de säkert behöva :)

Lycka till!
hälsningar
Sofia

Hej!
Jag tror att det är många som behöver hjälp, det är svårt att hitta medhjälpare till tävling och även svårt att hitta funktionärer.
Du får gärna följa med mig på tävlingar, fast jag bor en bra bit i från dig också (I Gnosjö).

pma gärna mig om du vill följa med på en tävling.

*Måste bara rätta lite. Tidningen heter DistansRyttaren och ges inte ut av Skånska Distanssällskapet.*

Jag tror helt enkelt att man inte läser annonserna här på Buke. Därför är det bara en som sett din annons. De enda jag läser är fullblodsannonser av ren nyfikenhet. Vem ska sälja vilken arab?
Söker man på "distans" på annonssidorna så kommer nästan alla annonser upp eftersom de som lägger ut dem kryssar i det fast det inte har med distans att göra.

Du ska ju absolut vara funktionär på Vedemaritten. Där kan du hjälpa till i veterinärgrinden o skriva tider, sitta på banan o pricka av ekipage, skriva måltider eller sitta vid uttiden (några exempel). Det lär man sig mycket på. Hör av dig om du vill.
// Linda

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka