Besviken, klant.

alazzi

Trådstartare
Trodde att jag visste hur upplägget brukar vara när det är 3-dagarstävlingar. Kollade visserligen på hemsidan för att se om det fanns några ca tider men där var det ingen info alls. Vi chansade därför och åkte iväg när vi vi var klara hemma.

Det går ju förstås att ringa men det gjorde vi inte, hittade inget nummer till någon ansvarig heller på hemsidan.

Väl framme insåg jag att något var fel. Ryttarna hade fel kläder på sig...

Och på banan stod det en massa hopphinder.

Vi frågade i sekretariatet och då fick vi veta att terränghoppningen skulle gå på SÖNDAGEN! Nej men vad är detta?!

Hur ofta rids terrängen efter hopprovet? Förekommer det några tävlingar (förutom i Kreuth) att man rider hoppningen före terrängen?

Och i morgon söndag har vi planerat in annat så därför missar vi tävlingen.

Sv: Besviken, klant.

Nä, vad tråkigt. Sånt är alltid så surt. Men du får se fram emot de nästa tävlingarna du ska på istället!

Nu förstod jag inte redigt...
Var du inte med på tävlingen alla dagar..? :confused:
Och nog borde det stå någonstans om hur det är på tävlingen..?

Vi skulle bara dit och titta. Jag hade lurat med mig min man för att han skulle få se något häftigt och så fick vi bara se vanlig banhoppning på låga hinder...

haha. jaha. Jag tykte väl att det verkade lite konstigt :p :rofl:
jag är lite segtänkt om du undrar ;)

Men då förstår jag att du blev besviken!! :crazy:

Det beror på vad det är för beteckning på tävlingen. Men på de flesta tävlingar går faktiskt hoppningen före terrängen idag.

Man brukar säga tex endags över tre dagar och då rider man i samma ordning som en endagstävling dvs dressyr, hoppning och sista dagen terräng

Det var en CIC** som gick nu i Kreuth.

Senast som jag tittade på fälttävlan var för några år sen i Falsterbo.

Eftersom jag inte själv rider engelskt så hade jag ingen aning om att det numera är vanligt att köra terrängen på söndagen :o

Måste man upp på *** för att det ska vara terrängprovet på lördagen eller vad ska man gå på?

Som sagt så letade jag efter något tidsprogram på deras hemsida men där stod det bara att det var tävlingar :

April 22nd to 24th, 2005
Kreuth Cross-Country-Days
CIC**/* International Military Qualification
In the disciplines of dressage, jumping and cross country

I den ordningen dessutom.

Senast ändrad:

Då är det helt i sin ordning! CIC är en endagars som går över en eller tre dagar. Alla CIC rids på det viset oavsett status. Vårat SM som går i CNC*** klass går på samma sätt dvs dressyr, hoppning och sista dagen terräng.

För att det skall vara dressyr, terräng och hoppning sista dagen så heter klasserna CCI

Då blir det först i oktober som jag får se en CIC*** i Kreuth.

Kan jag vara säker på att terrängen går på lördagen då?

Finns det någon bra länk där jag kan läsa om detta?

alazzi skrev:
Då blir det först i oktober som jag får se en CIC*** i Kreuth.

Kan jag vara säker på att terrängen går på lördagen då?

Finns det någon bra länk där jag kan läsa om detta?

Neej!

CIC*/**/*** går i ordning:

Dressyr
Hoppning
Terräng

CCI*/**/*** går i ordning

Dressyr
Terräng
Hoppning

Så det betyder att alla CIC avslutas med ett terrängprov dvs vanligast på söndagar (om det nu inte är helgdag på en måndag tex)

Det varierar även i CIC alltså ordningsfäljden på grenarna, de flesta världscup-kval nu t ex har hoppningen sist, t ex Fontainbleau i år. Även SM i år på Strömsholm kommer att ha hoppningen sist. Men på CCI är alltid hopningen sist. Däremot har de flasta nationella tävlingar terrängen sist.

Ja det stämmer, men tror att de lite "större" tävlingarna kommer att gå med hoppning sist i år.

Ibland har det varit så. Redan 2001 så hade Flyinge en CNC* över två dagar där hoppningen gick sista dagen.

Det är lite upp till arrangören, så det gäller att läsa proppen

Nä men stackare :o Men du dom har en trestjärnig lång tävling med banhoppningen SISTA dagen i höst, du får passa på att åka dit och kolla då :idea:

Jo, *** smäller ju högre så den har jag skrivit in i almanackan :)

Alltid lär man sig något nytt :smirk:

Planerar du att komma?

Ja kanske antingen den eller Boekolo CCI***i oktober, vi får se det är ju ett tag kvar och mycket kan hända :crazy:

Jo, förra året var vi ju i venedig när det var fälttävlan i Kreuth, i år ska jag se den så jag har bjort en notering i minnet.

Kan jag hoppas på att terrängprovet går på lördagen denna gång?
När det är en ***?

Ja terrängprovet kommer att gå på lördagen eftersom det är en CCI

Liknande trådar

Fälttävlan Jag måste bara skriva av mig samt fråga om det får gå till såhär på tävlingar.. Jag var i Mariestad i helgen och startade FT, det var...
2
Svar
22
· Visningar
2 530
Senast: Murray
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 627
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka