Besvärlig bärsele

Sv: Besvärlig bärsele

Har beställt en Manduca :bump:. Är sååå less på min långsjal, tar en evighet att knyta + att det är svårt att få det perfekt (har kämpat i 8 månader med den). Dessutom vägrar maken använda sjal, den slöa karln :D

Hanna var så också med armarna :) Hon var (är) också ett energiknippe!
Nova-li är det också full rulle på men liiite lugnare än Hanna.

Ursäkta trådkapningen!

(KL)

Har bestämt mig för att det blir en Manduca! Men det verkar som att man mår lov att beställa den.. om ingen vet en butik i stockholmstrakten?
Skulle helst vilja se färgerna i verkligheten innan jag bestämmer, väljer mellan petrol/turkos och natur/vit. Men det kanske är nån av er som har den natur/vita och kan berätta hur ljus den är, är den verkligen vit? :laugh:

Jag har sett den live och upplever den ganska beige faktiskt. Jag har ju själv en petrol, och den är verkligen jättesnygg, tycker jag iallafall:D

Nu har vi ju fått till honom att sitta bra med insatsen! Han är inte riktigt tillräckligt stor att sitta utan den. Men att sitta och bresa så där *hmm* Han verkar inte klara det. Men vi får väl se när han blir större... Det var nog så att han är för liten och vi satt honom lite fel först fast vi använde insatsen. Nu har han fötterna innanför selen.

Ja nu har jag premiärburit. Bara min sambo som gått med den tidigare.

Jag avkyr den :crazy: Sitter helkass på mig och jättedåligt på min rygg :(

Jag bytte till långsjalen till slut...

Ja jag skulle helst vilja ha en svart, om den bara hade varit till mig. Men i den här värmen känns det inte lockande! Speciellt inte med en värmekänslig bebis.. :crazy:

Men vad är det för hemsk tråd! Bebissuget blir ju ENORMT! Inte blir det bättre av att jag fick en stora ynnesten att få hålla 5 dagars bebis medan kompisen åt middag häromdan. ÅÅÅÅH!

Sjalen ligger där nere i förrådet och känner sig ensam, Ergon också.

Jag är kort och svankryggig. Själva bärbanden vill nästan glida över mina axlar och känns inte alls sköna. Jag vet inte riktigt vart jag ska få avlastningen.

Sen sitter bebis så jäkla ihoppressad med benen i grodposition så jag vet inte vad. Försöker jag dra fram benen så att han sitter som på bilden som någon lade in här, så måste han bresa så mycket att det inte alls är skönt.

Vart i Sthlm bor du? Du får gärna komma och prova min sele om du vill.

Jag är kort och svankryggig. Själva bärbanden vill nästan glida över mina axlar och känns inte alls sköna. Jag vet inte riktigt vart jag ska få avlastningen.

Sen sitter bebis så jäkla ihoppressad med benen i grodposition så jag vet inte vad. Försöker jag dra fram benen så att han sitter som på bilden som någon lade in här, så måste han bresa så mycket att det inte alls är skönt.

Jag vet inte om du missade mina inlägg i början av tråden? Men där var bild på hur så små bebisar ska sitta i selen och även länk till instruktioner hur man gör. :idea:

Såna pluttar ska inte sitta som ett M, i grodposition, utan mer på sniskan med benen åt samma håll. Nu hade du väl ingen Ergo? Men Ergon är jättebra att ställa in, så att den passar alla. Axelremmarna är inställbara på längden och där är en slags säkerhetsihophållare mellan axelremmarna, uppe vid nacken. Så inga remmar kan kasa av axlarna. Ergon är öht väldigt lätt att använda.

Okej, jag är lång och har säkert bredare axlar. Och så har jag en bebis som verkligen gillar grodpositionen. :)

Jag bor i Enskede, typ.. Annars försöker jag nog stå ut till Knyt an får in nya och åker dit för att prova.

Lydia - Jag såg det, ska försöka komma ihåg det också :laugh:

Hon har ju ingen Ergo, nej. Och om du kollar i din andra länk, instruktionen till Manduca, så ser du att så små barn ska sitta i grodposition i den. :)

Ja vi bor åt andra hållet.

Vår lilla skrutt verkar inte så vig??? Sen pressas ju benen liksom ihop *suck*

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 983
Senast: Amk
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 564
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama