Bestämmelse?

Sv: Bestämmelse?

Var fjärde ryttare blir placerad eller hur man ska säga.

1-4 en plac
5-8 två plac
9-12 tre plac
13-16 fyra plac

Precis som Kissing Spine skriver så har man enligt TR en plac på var fjärde startande. Vid en klubbtävling har dock klubben rätt att bestämma det själv. På våran klubb kör vi enligt TR+1. Alltså vid tolv starter så skulle vi haft 3 + 1 = 4 plac. Detta för att vi tycker det är så viktigt att uppmuntra barnen och det finns nästan inget roligare för ett barn än att få en rosett (kul för oss vuxna också :-).

Mvh//LG

Hos oss brukar 1-3 få rosett, och senare på årsmötet även plakett och hederspris.
Förra året fick alla rosett, 1-3 "rätt" rosett, och övriga klubbens gul/gröna CR rosetter.

(Vi har alltid plac. 1-3 oavsett om det bara är 3 som startar, kommer man då 3:a så får man gul rosett och hederspris + plakett)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 413
Senast: hhere
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
913
Senast: ufot
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka