beställt HW täcken

tezzie82

Trådstartare
nu har jag beställt två nya täcken från hästshopen!!! det blir ett rhino plus med 200gram och ett rhino wug ofodrat. jag har tidigare använt thermo master men dom passar inte så bra på min arab, hoppas bara att storleken är rätt. han har typ 135 på andra täcken men jag tog 125 på dessa. han får lätt skav av täcken men jag har sedan tidigare ett rambo original regntäcke som är super i passningsformen dock är detta 125 och lite stort :crazy:.

var i en affär och kollade hur stort ett 130 var på ett wug och tyckte det var enormt :o. dyrt blir det men förhoppningsvis håller dom i många år. är det någon som vet hur stl är på dessa modellerna? leveranstiden var ju jättelång så jag beställde nu istället för till hösten ifall de tar slut i lager eller så... tycker att färgerna var fina, passar nog bra på en flugskimmel. oj blev lite långt men skriv gärna vad ni tycker om stl på dessa täcken.

Sv: beställt HW täcken

Har haft mitt Rambo Wug vinertäcke i över 5 år. Jag är väldigt nöjd med mitt. Jag har en häst som har 135 i täcken men i HW brukar jag ta 140.

Ska själv beställa ett HW täcke där ifrån, det blir nog ett Rhilo, de rutiga regntäcket.

Men vad blir fraktkostnaderna?

:)

Jag har ett rhino wug brunrutigt vintertäcke. och det är super bra.
sen har jag även ett Rambo vintertäcke som oxå är superbra. båda täckena är normala i storleken.

På min häst är vissa 155 på gränsen till för små:crazy:
Men på HW kan hon lätt ha 145, samma gäller på bucas. Fast på tjockare vintertäcken tar jag 155 i alla fall, hellre att de täcker för mycket än för lite!:)

Min ena häst brukar ha 155 och han har 155 även i HW, men han är ganska tunn o smäcker oxå.
TS, jag skull einte välja en storlek mindre än vad du brukar ha, ta samma storlek.

min erfarenhet är att amigo täckena är mer normala i storlekarna medans rhino och rambo är stora i storlekarna för på amigo har min 165 och på rambo är 165 lite stort. På en annan häst som har 155 på andra täcken så passa 145 perfekt i rambo.

Du kan lägga de saker du vill ha i varukorgen och när du sedan kollar innehållet i varukorgen ser du vad det kostar med frakt.

Då är vi två! Tur för shopen att de har oss så de kan äta nästa månad också!!! :-)

Jag köte två sommartäcken rambo i 130 och 145.
Ett tjockt innetäcke rambo 130
Ett svettäcke (gult med ränder) Rambo 130

Plus två par ridbyxor, fast det var från RTS.

Dyrt...japp

ja jag har hört at de kunde vara lite stora i stl. frakten var inte så dyr runt 130kr tror jag. sammanlagt blir det typ 2750kr men då tog jag postförskott som kostar runt 50kr. tycker färgerna var så härliga :love: hoppas bara att båda sitter perfekt så man inte måste skicka tebax dom. närmsta stl under 125 var ju 115 och det är ju jättelitet...

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
9 113
Senast: Camigween
·
Utrustning Letade nästan ihjäl mig efter passande täcke till mitt varmblod. Allt gav bogskav. Provade ett HW rhino original, medium, vilket satt...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: cello
·
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: HannaZ
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 464
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka