Beställt foto på världens finaste

alltså, du verkar ju ha nå fel. vad får du ut på att alltid klanka ner på andras hästar egentligen?? även om du inte tycker att en häst är fin så tycker ägaren/skötaren att det är den vackraste hästen på jorden-hekt naturligt och självklart tycker jag! mne du kanske inte fattar att man blir lessen och sårad när sånna som du talar illa om våra hästar?? herre gud, väx upp för f**n!

travare är ju täckta i grejer till skillnad mot ex dressyren.

Är dressyrekipaget naket :confused:

På min tid som "dressyrtant" hade vi kandar,sadel, hatt, plastrong, kavaj, vita ridbyxor, läderstövlar och sporrar som är ett måste :idea:

I dressyren är väl endå inte hästen "born free" det var det dummaste jag hört! :smirk:

I dressyren är hästen inramad mellan skänkel,hand ,spö och sporre!

Kan väl endå aldrig gå att jämföra! :crazy:

Jag är oxå road av att rida dressyr,men om du åker ut och tittar på dressyrträning i regi elitryttare kan man bli mörkrädd!!

I gemförelse med travets träning av uppbyggnad och balansering.

O.k. vi får helt enkelt befria alla våra sporthästar.... :rofl:

Och lägga ned hästeriet totalt! :angel: ;)

Din häst är verkligen snygg :love: :love: :love: :love:

Och verkar vara så totalt okompliserat utselad.......... :D

ok..den av mina gamla som jag tyckte mest om mår mycket bättre nu, han är hos en amatörtränare, tidigare var han hos en proffstränare.
så han har börjat springa in pengar igen :)

jag har väl inte sagt att den är ful heller, jag sa bara att man inte kan se det på den bilden...pga alla grejer och lite annat.
Alla kan inte tycka om samma sak.

Och vad menar du med "våra" hästar?
De flesta travisar är mycket vackra, men inte på banan. d'r är mycket få vackra..

Jag har iaf inga problem med att du inte tycker hon är vacker. För mig räcker det att jag tycker det. Däremot var jag nyfiken på din syn på utrustning.

/snurpe

tack* finns det inga bilder på henne i hagen så jag kan få uttrycka min kärlek till travaren. Din häst har dessutom en vädligt vacker färg. :)

ryttaren ja, men hästen har ju bara sadel o kandar i princip, inga benskydd, inga svansremmar, ingen käk inte hela huvudet fullt av korsande remmar mitt i pannan och gapande mun o "vilda" ögon.. dvs i de högre klasserna..

på de mindre tävlingarna kan man säkert se skräckexempel på utrustning samt stressade ögon.

kolla på en upploppsbild och sen på ex salinero..ser du att harmonin liksom saknas på en av dem..eller är det bara jag?

Joo...
bild2.jpg

...fast mest bilder när hon slöar i hagen (och hon är inte min egen, jag bara rider henne, kanske är bra att säga det) :)

Fler kort på Strumpa i hagen

/snurpe

Jag älskar både dressyr och trav och ser ingen anledning att ställa de båda disciplinerna mot varandra. Varje gren har sin tjusning.
Harmoniska hästar finns inom alla kategorier......tyvärr även stressade.

Den fina hästen på bilderna tillhör då rakt inte kategorin stressad travhäst med massor av "krims krams".....eller vad tycker ni andra här på forumet :confused:

Inte ska väl den här tråden urarta till någon slags "stackars stressade travhästar tråd". Jag trodde den typen av trådar hade försvunnit från vårt tävla travforum.

Idag fick jag hem fotona och bilderna var precis hur fina som helst i A4-format :love: Nu hoppas jag bara på att pålla kommer med i något lopp snart med sina få startpoäng så jag kan komplettera väggen med ytterligare två tavlor ;) :D

/snurpe

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·
Övr. Hund Vi förlorade Alice i natt. Hon blev inte ens 6 månader gammal. Kopierar in ett inlägg jag har skrivit på vår hemsida: I natt hände...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
10 085
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama