DarkInNight
Trådstartare
Jag beställde i helgen en ny sadel från ett företag som säljer sadlar.
Det var en sadel på utförsäljning om det spelar någon roll i sammanhanget.
Jag fick en bekräftelse på min mail om att ordern var mottagen och att de skulle leverera sadeln så snart som möjligt.
Idag fick jag ett sms där det står att de inte kan leverera sadeln eftersom den var slut
Jag har något vagt minne om att enligt konsumentköplagen så måste företaget kompensera mig i form av likvärdig vara eller mellanskillnaden mot att köpa samma vara hos någon annan om de bryter vårt avtal.
Är det verkligen så?
Kan jag be företaget om en kompensationssadel av liknande typ som den jag skulle köpt, till samma pris som den jag beställt?
Det var en sadel på utförsäljning om det spelar någon roll i sammanhanget.
Jag fick en bekräftelse på min mail om att ordern var mottagen och att de skulle leverera sadeln så snart som möjligt.
Idag fick jag ett sms där det står att de inte kan leverera sadeln eftersom den var slut
Jag har något vagt minne om att enligt konsumentköplagen så måste företaget kompensera mig i form av likvärdig vara eller mellanskillnaden mot att köpa samma vara hos någon annan om de bryter vårt avtal.
Är det verkligen så?
Kan jag be företaget om en kompensationssadel av liknande typ som den jag skulle köpt, till samma pris som den jag beställt?