Bestaffningsnyhet?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Raggaren
  • Startdatum Startdatum
R

Raggaren

Såg denna bestraffning häromdagen "Kusk: ***** ******** avstängning 091116-091129, för olämplig behandling av häst."

Vad har man då gjort?

Sv: Bestaffningsnyhet?

har jag aldrig någonsin sett :o Ändå jobbar jag på travet !

Första gången för mig med, skall sägas att hästen utgick efter galopp.

då kan det ju ha vart att han gjort något som ser "hemskt" ut när han skulle ta ner hästen? eller att han har haft något cirkus-nummer i jollen vid det tillfället ;)

Ingen nyhet. Det händer då och då. Ett exempel var en känd Mantorpstränare som för något år sedan spöade upp en häst i stallet efter ett lopp (för att han ansåg att den inte hade skött sig som den skulle i loppet) och han fick samma bestraffning. Behöver alltså inte nödvändigtvis vara något man gör i själva loppet, utan kan vara hur man behandlar hästen utanför banan.

Ingen nyhet. Det händer då och då. Ett exempel var en känd Mantorpstränare som för något år sedan spöade upp en häst i stallet efter ett lopp (för att han ansåg att den inte hade skött sig som den skulle i loppet) och han fick samma bestraffning. Behöver alltså inte nödvändigtvis vara något man gör i själva loppet, utan kan vara hur man behandlar hästen utanför banan.

Okej, det låter ju som en logisk förklaring, aldrig sett det bara.:D

sant, men då brukar det oftast vara någon på stallbacken som har pratat med måldommaren, och sådana hjältar vill vi se mer av :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Ridning Jag har pga psykisk ohälsa haft problem att hålla vikten vilket resulterat i rätt många överflödiga kilon. Problemet är att det även...
Svar
15
· Visningar
1 373
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 769
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024