Besöka djursjukhus!

Jodb

Trådstartare
Hej alla! Har letat runt men inte hittat svar, så jag ger er en chans! ;)

Min exex häst har blivit inlagd och jag vill gärna hälsa på honom.. Han står på hsb, någon som vet vad som gäller? :)

Sv: Besöka djursjukhus!

Prata först med ägaren om det är ok att du besöker hästen. Sen, ring djursjukhuset och kolla om det är möjligt. Det är inte alltid som de vill ha besök.

När min häst stod på Skara två veckor fick jag knappt åka dit själv, ännu mindre skicka ngn annan. Om det inte var fara för hästens liv då, då fick jag åka dit!

min häst stod i helsingborg (det du menar?) i somras. de har besökstider vissa tider varje dag, och under den tiden kunde jag komma och gå som jag ville, men jag skulle alltid anmäla mig i receptionen först.

ring och hör med hästens ägare först så att det är okej, ring sen och hör med det aktuella djursjukhuset vilka tider som kan vara lämpliga.

Om det är Regiondjursjukhuset i Helsingborg du menar så är besök en möjlighet. Enklast är att ringa och fråga när det passar. Tyvärr är det så att vi inte har möjlighet att ta emot besök hela tiden, då vi stundtals har massvis att göra och inte tid att bli stående med djurägare som vill dra sin livs historia ;) (jag arbetar där).

Men ringer man och kollar av läget och hör när det passar så brukar det vara lugnt. Det är en del djurägare som brukar komma och pyssla om sin häst, kanske gå på promenad (förutsatt att hästen är i skick för det), eller bara kolla till den och säga hej :)

Om jag förstår det rätt så är det inte du som äger hästen? Prata med ägaren! Vi har inte tid att ta emot besök från något annat än de "närmaste", dvs hästägaren. Och ska besök av någon annan bli av så är det i samtycke av hästägaren.

Senast ändrad:

Va? Har haft häst stående på Skara djursjukhus flera gånger och ALDRIG haft problem med att få hälsa på...

De kan ju ha ändrat?

Ultuna t ex hade svängdörrar förr i princip.

Nu INGA besök utom i MYCKET speciella fall. Rena tortyren kan jag meddela, speciellt om man har svårt sjuk häst står där och dessutom länge.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
595
Senast: Lavinia
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: Cactus
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 339
Senast: skiesabove
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna