MonteRose
Trådstartare
I går hörde jag väs och fräs från min matplats och när jag kommer dit så sitter en helt främmande, smal ungkatt och smaskar i sig av mina katters blötmat. Han var väldigt kelen och jag försökte undersöka honom lite. Såg ingen märkning i nåt öra, inget halsband och kulorna var väldigt små. Kunde ej avgöra om han var kastrerad. Skulle kunna uppskatta hans ålder till ca 4 - 5 månader gammal.
Han var inte utmärglad men väldigt smal och fruktansvärt hungrig. Jag lät honom äta tills han självmant lyfte huvudet från matskålen. Sen lyfte jag ut honom på altanen och stängde dörren. En av mina katter bad nog honom att fara åt pipsvängen för sen såg jag inte honom igen.
Nu är frågan... Gjorde jag rätt eller fel? Vad skulle jag i så fall gjort i stället?
Om han mot all förmodan skulle komma igen, vad ska jag göra då?
Han var inte utmärglad men väldigt smal och fruktansvärt hungrig. Jag lät honom äta tills han självmant lyfte huvudet från matskålen. Sen lyfte jag ut honom på altanen och stängde dörren. En av mina katter bad nog honom att fara åt pipsvängen för sen såg jag inte honom igen.
Nu är frågan... Gjorde jag rätt eller fel? Vad skulle jag i så fall gjort i stället?
Om han mot all förmodan skulle komma igen, vad ska jag göra då?