Besök på sjukhuset idag

Mirre

Trådstartare
Var in till bm i morse för kontroll och blev
iväg skickad till sjukhuset för undersökning.
Jippie... hatar sjukhus.

Tydligen var det äggvita i urinen så dem misstänkte havandeskapsförgiftning. Nån som haft det?
Symptom?
vad gjordes åt det?
Nu verkade allt bra så det är nog inte det men ändå
 
Sv: Besök på sjukhuset idag

Min kompis hade det. Man märker som sagt på äggvita i urin och högt blodtryck, villket hon hade. Händer, fötter och ansikte kan svullna med. Vila är bästa botemedlet. Tyvärr fattade hon inte att vila var just vila...inte springa och städa, diska, promenera med hunden, snickra osv osv..Så till slut fick dom lägga in henne på sjukhuset så hon verkligen tog det lugnt. Där fick hon typ bara ligga i en säng, gå på toa, ducha, äta, se på tv...inget mer. Så himla tråkigt hade hon, men det var ju hennes eget fel ;). Dom gjorde inte mycket åt det...
 
Sv: Besök på sjukhuset idag

ja jag va nära på iaf. Jag fick som du åka in till sjukhuset, havandeskapsförgiftning beror på (tror jag) högt blodtryck, o det hade jag. Dom sade till mig att fick jag spräng huvudverk så skulle jag åka in - o det fick jag.
Det som händer vid för högt blodtryck är att moderkakan kan sluta funka o då får bebisen ingen näring. Jag fick ligga med en sån där CTG:confused: runt magen ett par timmar sen fick jag åka hem. Trots lite äggvita i urinen o högt blodtryck. Så sista tiden gick jag en gång i veckan till bvc för att kolla blodtrycket.
Men allt gick bra!
Hoppas det gör det för dig med!!:)
 
Sv: Besök på sjukhuset idag

Jag har också en del protein i urinen, men inte högt blodtryck ... så jag antar att man kan ha bara det utan att det är någon fara (?)

Men hade du 'bara' det? Eller även högt blodtryck?
 
Sv: Besök på sjukhuset idag

Jag hade det,nu är det 23 år sen..Men jag blev inlagd och skulle sättas igång på morgonen efter.
Men hade sån tur att jag startade själv,vattnet gick på kvällen!
 
Sv: Besök på sjukhuset idag

Jag hade det med första.

Hade huvudvärk, var jättesvullen om benen, fötterna, händerna och ansiktet.

Jag hade även högt blodtryck.

Jag fick stränga order om att ta det väldigt lugnt och blev sjukskriven.

Två veckor innan BF så var värdena så dåliga att jag blev igångsatt.
 
Sv: Besök på sjukhuset idag

jag hade högt blodtryck o äggvita i urinen, jag va redan sjukskriven så jag blev beordrad att ta det lungt, o skulle mitt blodtryck höjas va man tvungen o sätta igång mig, jag kommer inte riktigt ihåg men tror jag va i vecka 37 eller nått sånt.
 
Sv: Besök på sjukhuset idag

Jag hade det med båda barnen.

Men första blev jag mycket sämre än vad jag kunde tro. Jag visste inte hur sjuk jag var, så jag körde på i mitt vanliga tempo och det slutade med sjukskrivning, sedan inläggning på sjukhus i v. 36 och efter det igångsatt i v. 37.

Med andra barnet fick jag det också, dock hade jag insett att jag var sjuk, så jag tog det lungt, och blev inte riktigt lika dålig som första gången.

Vid båda graviditeterna har jag fått göra tillväxt UL runt v. 32, gått på kontroller två gånger i veckan samt beordrats att göra absolut så lite som möjligt.

Mina symptom var:
Enorm vattenansamling i ben, händer och fötter.
Skyhögt blodtryck.
Äggvita i urinen. (När jag blev igångsatt låg proteinet på +7.5 och urinen var vitflammig och full med tröga klumpar)

Om det skulle vara havandeskapaförgiftning, tänk på att ta det på stort allvar då. Ingen sa till mig att både jag och barnet kunde dö av det, ingen talade om något för mig och jag hatar också sjukhus så jag bara ryckte på alxlarna och tyckte att det var väl inget.

Det läskiga är att man inte känner sig speciellt sjuk.

Som någon redan skrivit så gör det höga blodtrycket att bebisen får näringsbrist, därför får man ofta göra extra UL så man ser att bebisen håller vikten.

Högt blodtryck kan också stressa bebisen, den kan t.ex. bajsa i fostervattnet av stressen.
 
Senast ändrad:
Sv: Besök på sjukhuset idag

Jag hade bm i måndags och mitt blodtryck har blivit högt. Var där för två veckor sen och då hade jag lite förhöjt blodtryck men ingen äggvita. Denna gången hade jag även lite äggvita i urinen.
Var inne idag och lämnade blodprov och fick en läkartid till på måndag.
Min bm sa iaf att jag skulle vila mycket. Är i v 36+2. Vilken vecka är du i?
 
Sv: Besök på sjukhuset idag

Jag har haft det. Hade lite äggvita i urinen när ungefär halva graviditeten gått och eftersom jag då inte hade högt blodtryck eller samlade på mig vatten berodde det troligtvis på flytningar. I slutet av graviditeten, v 39, så steg blodtrycket till 140/100, lite äggvita i urinen och så hade jag ökat mycket i vikt på kort tid = samla på sig vatten. Blev först inlagd 1 dygn och blodtrycket sjönk lite, så jag fick åka hem över helgen och återkomma på måndagen då de satte igång det hela och han föddes tisdag förmiddag. Jag kände mig inte dålig, så det kom lite som en chock och jag hade svårt att ta det till mig och därmed svårt att vila.
 
Sv: Besök på sjukhuset idag

V 36+1
Kom hem från sjukhuset idag.
Vart där sedan lördags.
Ska dock in på ons igen, får se om jag blir kvar då
eller hur det blir. Beror på värderna
 
Sv: Besök på sjukhuset idag

Usch va trist. Se till att vila riktigt mycket.
Jag var hos läkaren idag. Mina blodprover såg bra ut och jag hade ingen äggvita idag. Mitt blodtryck var nästan tillbax till det normala igen, så jag tror att vilan gjorde gott.
 
Sv: Besök på sjukhuset idag

Det var jag också.
Idag var blodtrycket bra mycket bättre dock och
bara en 1 på äggvitan. Men jag kommer i vilket fall bli iångsatt inom 1-2 v
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 036
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 157
Senast: Yrsel
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 642
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp