Beslutsångest

S

_satelit_93

ännu en tråd mitt i natten ( I Rule :rofl:!!)

Ok drar hela historien, ska försöka dela upp texten och inte bara kladda ihop allt ;).

den 1 jan 2007 födde min hona 8 bebisar. Jag sålde alla. Efter några månader fick vi hämta tillbaka en viltgrå hane. Jag hade tänkt försöka sälja honom igen men dom flesta vet ju hur svårt det kan vara att sälja en vuxen kanin.

Iaf, han blev aldrig såld och jag lyckades ju kära ner mej i honom :devil:. Det var bland det bästa jag gjort.
Vi började tävla i hoppning och det var det absolut bästa han visste. Fort Fort gick det på banorna och lyckades han riva något gick det ännu fortare med mer marginal över hindrena (han blev kort sagt arg på sej själv :rofl:).

Den 15 okt 2007 kom en tjyvparningskull efter precis samma föräldrar. 8 stycken igen, 2 dog av olika anledningar, 3 lyckades jag sälja, 1 skulle jag behålla. Då hade jag två hanar kvar som jag inte visste vad jag skule göra av. Den viltgrå placerades i en bur i stallet, Den madagaskarfärgade bodde hemma. Den Madagaskarfärgade började jag träna i hoppning för att han kanske skulle bli lättare att sälja om han var hopptränad. Jodå nu nästan ett år senare har jag hittat ny ägare till honom.

Den viltgrå däremot som nästan är bättre i hoppning men inte lika mycket erfarenhet går däremot inte att sälja.

Nu för ca två veckor sen sprang den äldre viltgrå hanen bort (han som blev arg på sej själv om han lyckades riva). Jag har inte lyckats hitta honom och jag har i stort sett gett upp. Nu går jag i tankarna att behålla den lilla Viltgrå jag inte fått såld. Det som gnager är att han inte är riktigt så snäll jag skulle vilja :crazy:. Jag har nog med sura honor och vill helst ha en kanin som tar hoppningen som något roligt och seriöst. Ett till problem är att han är ganska otam då han står i stallet och jag hinner då inte vara med honom så mycket.

om kanske 3 månader har jag plats att ta hem honom.
Vad tycker ni?, ska jag behålla honom och ta itu med problemen då??. eller ska jag försöka sälja honom?? Ska jag tävla honom lite och se vad han går för innan jag bestämmer mej??

tacksam för svar.
 
Sv: Beslutsångest

ja nu kommer det iaf någon och tittar på honom imorgon, troligtvis köper honom :crazy:
 
Sv: Beslutsångest

Den enda som vet vad det 'rätta' att göra är du.

Fundera över hur du själv vill ha det, orkar du med en kanin extra som du kanske inte kan få såld när den är ännu äldre och inte visar sig vara så duktig som du tror?
 

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 467
Senast: Tuggben
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 104
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp