Beslutsångest...

M

Minime

Ska skaffa en kompis till Charlie, o enda "kravet" jag har är att det ska vara en hane. O i kullen finns det två killar kvar, en helgrå o en randig... vilken ska man välja!? :smirk: Har ju en grå/vit redan så det vore ju "roligare" med lite variation :D men samtidigt kan det ju vara roligt med två som "matchar varandra" :rofl: Hur väljer man!? :confused:

Sen skulle jag vilja ha lite namnförslag, som går ihop med "Charlie". typ som "Knoll o Tott" eller "Tofflan o Våfflan" :bump:

// Anna, som inte har nånting bättre för sej än att bekymra sej över sånt här!! :o

Sv: Beslutsångest...

Självklart ska han heta Chocolate som i "Charlie and the Chocolate Factory":D Hihi
Väl unge på personligheten istället för utseendet, det är säkert någon av dom du fastnar mer för än den andra då;)

Är inte Chocolate lite väl feminimt? ;)

har bara hälsat på dom en gång, o då var dom överallt o ingenstans så man fick inte mkt kontakt med nån av dom!! :D Kanske ska göra ett återbesök nu när dom är lite äldre o kanske har mognat på sej!? :D

Ifall du vill att det ska matcha Charlie, kanske Marley kan vara ett hyfsat namn? Rimmar gör det i alla fall... =/

MissFideli skrev:

:p Mina missar (två bröder) gick under namnet Charlie&Chaplin när de bodde på katthemmet.
Vi bytte namn på dem. ;)

Kanske kan den nya kissen heta Linus, eller Peanuts, från Snobben-serien? (Charlie Brown)

HAN SKA HETA CHAPLIN:):)!!!! om du har beslutsångest tycker jag att du ska gå på personligheten

Men så söt! :love: :love: Vilken liten plutt! Blir nog kul för din Charlie att få en kompis! :)
Men vad ska han heta nu då? Är det inte en liten Linus? ;) :D

*skakar på huvudet åt Charlie och Chaplin* :p :D

Charlie och Linus givetvis! Och skaffar hon fler ska det givetvis vara en gulbrun som heter Peanuts och en svartvit som heter Snoopy så har hon hela gänget sen! :idea: :D

Jah nog ska det bli kul för honom alltid. men det är ju faktiskt inte bara för hans skull, det är för att jags ka kunna gå utanför dörren oxå utan att ha dåligt smaveta o ägna 2-3 minuter på tröskeln med att fråga "klara du dej själv nu gubben?", o försäkra honom om att "mamma kommer tillbaka snart" och att "det finns mat o vatten i skålarna dina" o ge honom tips som att "du kan ju leka med nallen din, eller gå o sova en stund?!" :rofl: Jag är ett psykfall, jag vet!!

Näee... Chaplin blir det inte :cool: känns lite geak, dom är ju hårdingar bägge två!! Står nog mest emllan Linus o Harley nu. Funderar på nåt hårdrockstema efter hans mamma, Queen :idea:
Fler förslag! :bump:

Han kanske har en namnskylt runt halsen när vi hämtar honom!! :idea: Vore ju praktiskt!

Minime skrev:
Jah nog ska det bli kul för honom alltid. men det är ju faktiskt inte bara för hans skull, det är för att jags ka kunna gå utanför dörren oxå utan att ha dåligt smaveta o ägna 2-3 minuter på tröskeln med att fråga "klara du dej själv nu gubben?", o försäkra honom om att "mamma kommer tillbaka snart" och att "det finns mat o vatten i skålarna dina" o ge honom tips som att "du kan ju leka med nallen din, eller gå o sova en stund?!" :rofl: Jag är ett psykfall, jag vet!!

:rofl:
Jag vet! Och jag har ju ändå två, men de t-i-t-t-a-r efter mig när jag börjar hämta jackan och ta på mig skorna, och då måste de ju få lite gos först, och få höra att "matte kommer snart tillbaka, puss så länge, puss puss!" :D
Jag tror inte att de saknar mig så hårt, egentligen ;)

Haha! tror inte Charlie saknar mej så värst heller... han är rätt duktig på att roa sej själv! =)

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 549
Senast: Asko
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: Sand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama