beslutsångest..

Q

Qudexco

hej.. jag skrev för en tid sedan att klubben jag rider privat för/på har ringorm. och jag funderade på om jag kunde åka dit och träna efter 1,5 utan nått smittfall. så nu frågar jag igen då alla andra tydligen börjat åka dit igen och träna. det är alltså mer än 2 månader sen 5 av ca 60 hästar blev smittade (i slutet av nov) nu är det snart feb och ingen annan häst uppges ha smittats. så vad toror ni?? hur lång tid kan en sån här sak ta på sig att försvinna helt?? :confused:

Min vet har glatt talat om att ringorm kan 'sitta i väggarna' i ett år. Annars läste jag någonstans (möjligen i apotekets hästbok) att inkubationstiden är upp till 70 dagar.

Jag är inte särdeles förskräckt för ringorm, får man det så får man det och då får man tvätta, och jag anser inte att risken att få ringorm med sig hem från ridhuset är speciellt stor, bara man håller sig till ridhuset och undviker stallet och hästarna.

/Trassel

är du osäker så kan du ju spraya sakerna och hästen (ej mkt eller nära ögonen!) med virkon s när du åker hem!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 230
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 728
Senast: tuaphua
·
Utrustning Hej! Jag har haft uppehåll från hästeriet en tid men har nu köpt häst igen. Nu är det dags att kika på lämplig hästtransport till oss...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Senast: ako
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 149
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka