Beslutsångest!

jemeni

Trådstartare
Vad ska man göra men tanten (14år) där hemma?

Hon har som 4åring gått omkull och slagit ryggen ordentligt. Då hittade vi inget men 6år senare tittade vet/kiropraktorn 3 ryggkotor som låg fel. Dessa är rättade och matte envisades om röntgen på ryggen vilken vissar intill liggande tornutskott + att jag ville ha en bild på hasen då där var en ordentlig galla. Båda bakhaserna är samman växta pga den ökade belastningen (fri röntgade haser som 4åring)
Det enda hon själv visade var att hon blev lite snett musklad vid ridning.

Sedan detta uppdagades har hon fått 3fina fölungar (kanske blir de lite små för att bli elithästar men även hobby hästar behövs ju)

Men nu till problemet! Vad ska man göra med henne?
Det är verkligen inte lätt att sälja föl och årets fölis är inte såld. I år är hon inte dräktig.

Ska man ta det tunga beslutat att ta bort henne!
Behöver lite support och stöttning!

Sv: Beslutsångest!

Hon har 4fina fölungar (en korsning som är 6år) annars har blir den älsta 3 nästa år så man vet ju inte vad det blir av dem.

Hon är ju tyvärr av den gamla typen lite för bred och bara 158cm hög.

Säljas kommer hon aldrig göra men låna ut henne provade jag redan förra våren men fick inget napp.

Andledningen till att hon aldrig kommer att säljas är att hon är så snäll och älskar att jobba så trotts smärta säger hon inget vid ridning men jag son har ridit henne förr och "nu" känner skillnaden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka