• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Caress
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 186

Caress

Trådstartare
är det någon som vet något om honom?
vet att han är efter optimist som gick svår hoppning och fyrspann har jag för mig....:confused:
men vad har besk gjort? snälla hjälp mig:bow:
tack så mycket:D

Sv: Besk 520

Besk 520 levde mellan 1972 och 1987. På den tiden var det inte så vanligt att hingstar tävlades, Optimist tillhörde undantagen. Enligt hingstkatalogen från 1987 var Besk placerad i lätt hoppning och startad i medelsvår.

Han var mörkfux med stjärn och vita bakfötter. 169 - 191 - 22 cm.

Hans exteriöra utlåtande var; Stor, harmonisk hingst med väl ansatt hals. Bra överlinje. Obetydligt tåvid vänster fram. God skritt och trav.

Besk tillhörde stofamilj 46, Piledahlsstammen, som lämnat ovanligt många hopp- och fälttävlanshästar. Stammoder var hans mormors mormor Bojan som hade två avkommor med i OS i hoppning, och dessutom lämnade ytterligare två avkommor i internationell hoppning samt två i medelsvår hoppning, så gott som oslagbart på den tiden! Bojan var född 1930. Besks mormors mor Dockan var helsyster med Ismed, en av OS-deltagarna. Enligt uppgift i hingstkatalogen ska hans mormor, som också hette Dockan, ha tävlat i hoppning och dressyr.

Sv: Besk 520

tack så hemskt mycket:bow: så himla kul att gräva runt i stammen och få veta vad hästarna gjort. så intressant..
tack än en gång:)

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 433
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 375
Senast: Acto
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 437
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat