Besiktiga?

G

Guldtassen

Jag har varit och tittat på en häst som är klinikbesiktigad i juni utan anmärkning. Skulle ni göra en ny besiktning nu, funderar på att köpa hästen? Han är även inåt tåad, har det någon betydelse? Ska man röntga hästen tycker ni? Han är 13 år? Eller räcker det med en klinikbesitkning?

Sv: Besiktiga?

jag skulle besiktiga igen, mycket kan ha hänt sen juni.

angående inåttåningen beror det helt på hur mycket det är och om det blir någon förändring i rörelseschemat eller om hästen felbelastar sig på grund av det. Rådfråga veterinären. Och sen beror du på vad du ska hästen till.

Besiktiga självklart igen!

Besiktning ska göras av köparen för båda parters skull. Ingen vet vad som hänt sen juni eller vem som besiktigade.

Jag hade gjort en besiktning igen.

Kanske inte jättegrundlig på klinik, men en vanlig besiktning där jag själv väljer veterinär och närvarar. Jätteviktigt, har jag lärt mig nu, av flera bekanta som inte gjort så... :crazy::(

klart du ska besikta igen!

på 2-3 månader kan det hända mycket.

och för övrigt kan du behöva ett besiktningsintyg för tecknande av försäkring.

Okej, det verkar bäst att göra en sån. Tack för era svar! :):bump:

Jag har varit och tittat på en häst som är klinikbesiktigad i juni utan anmärkning. Skulle ni göra en ny besiktning nu, funderar på att köpa hästen? Han är även inåt tåad, har det någon betydelse? Ska man röntga hästen tycker ni? Han är 13 år? Eller räcker det med en klinikbesitkning?

Självklart skulle jag besiktiga, det kan hända MYCKET på ett par månader. Jag skulle välja en klinikbesiktning, och rådfråga veterinären angående röntgen (beror ju till viss del på vilken prisklass hästen ligger i och vad den kommer användas till...)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 458
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka