Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För din egen del bör du vara med på besiktningen. Både för att höra allt veterinären säger och kunna ställa frågor.Kan jag låta säljaren besikta hästen i förväg så den bara är att hämta eller måste jag vara med? (Långt att åka om den ej går igenom)
När jag köpte min unghäst så fick jag besikta (gårdsbesikta) henne hemma och så fick jag skicka faktura och ett ex av besiktningsprotokollet till säljaren/uppfödaren .
Som säljare hade jag aldrig låtit en köpare hämta en obesiktigad, och jag förmodar också obetald, häst.
Kan bero på att det var säljarens förslag och jag hade betalt hästen innan vi åkte hem, givetvis! .
Oavsett vems förslag det var så hade jag aldrig släppt iväg en häst så, mycket kan hända bara hästen lastas och körs, nytt stall, nya hagar, nya hästkompisar mm är sådant som kan orsaka skador. Det är en stor risk för ägaren att ev. få tillbaka en skadad häst. Alla gör som de vill, men jag tror inte många säljare skulle ha gjort så.
Jag har inte alltid varit med vid besiktning men jag har fått välja klinik och veterinär själv och haft telefonkontakt med dem.Kan jag låta säljaren besikta hästen i förväg så den bara är att hämta eller måste jag vara med? (Långt att åka om den ej går igenom)
Kan jag låta säljaren besikta hästen i förväg så den bara är att hämta eller måste jag vara med? (Långt att åka om den ej går igenom)
Kan jag låta säljaren besikta hästen i förväg så den bara är att hämta eller måste jag vara med? (Långt att åka om den ej går igenom)