bambi82

Trådstartare
Om mitt sto ska betäckas igen 2011 (har inte bestämt mig riktigt än) Så är bernstein en het kandidat...

Har sett att det finns fryst kvar efter honom och att man då får 3 doser för 5000. Men hur funkar det om stoet tar sig på bara en eller två? Kan man spara en dos till ett annat år eller använda till ett annat sto?

Sv: Bernstein

Ett problem är betäckningslicensen, ifall du bara använder ett strå ett år så måste någon lösa betäckningslicens för hingsten året efter om du vill att avkomman från de strån som blev över ska kunna få gröna papper. Det räcker inte med att licens var löst de året du köpte stråna, den måste lösas för varje år de används.

Sv: Bernstein

kl

Jag har FÖR mig att någon frågade det inför årets säsong skrev svaret här på buke att jo du får 3 doser för 5000kr som du kan använda hur du vill, du kan få 3 föl efter 3 olika ston eller inget beroende på om stoet/stona tar sig smidigt etc.
Så har man flax och får 3 föl för 5000kr (+moms) så blir det billiga föl trots fryst.

Dock vet jag inte med säkerhet men vill som sagt minnas det.

Jag funderar också på honom tills nästa säsong.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 066
Senast: Squie
·
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
401
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv