Jag har blivit erbjuden nytt jobb och ska precis förhandla avtal. Jag har försökt få barn i ett år och har fått några tidiga missfall. Jag kommer snart att inleda en fertiltetsutredning/behandling men det kommer dröja lite innan vi kan börja. Jag är egentligen den som menar att arbetsgivaren har inget med ens familjebildande att göra, MEN jag kommer att jobba på ett litet företag med chefen som närmsta kollega i princip. Det känns som det kommer att vara svårt att hemlighålla då om jag måste gå på möten med läkaren, skippa vinet på aw:n (eventuellt) och ja kanske hon till och med frågar? Eller om jag får ett nytt tidigt missfall på jobbet? Vi har haft några möten och har en bra relation. På ett vis vore det så skönt att berätta men samtidigt känns det så dumt att oroa dem eftersom det kan dröja evigheter eller kanske aldrig ske att vi får barn. Och så känns det dumt om de ska tycka att jag är omoralisk som försöker trots nytt jobb. Men jag vill ha många barn och jag vågar inte vänta mer...Det är första vi försöker med.
Jag hade tänkt vänta med att byta jobb och skaffa barn först men nu inser vi ju att det är orimligt att tänka så, barnaskaffandet är inte så lätt som vi hoppats.
Givet detta, är det bättre att jag börjar så tidigt som möjligt på nya jobbet eller hur? Om jag kan få kortare uppsägningstid från nuvarande jobb. Hade gärna varit gravid nu för då kunde jag säga att jag inte visste om grav. när vi skrev avtal om någon skulle tycka det är konstigt.
Hur skulle ni gjort? Är det fel jobb för mig i denna tidpunkt? Jag har fler erbjudanden från större företag men detta lockar mest.
En annan tanke, det är ett riktigt karriärjobb och jag vill både göra karriär men också kunna få kanske tre barn om det går. Så måste man väl kunna tänka? Alternativet är ju att ta ett mer "förvaltande" typ av jobb och kanske statligt, än ett litet, privat med mycket krav. Men, blir det inga barn vill jag ju ha ett roligt, utmanande jobb som detta. Kan tilläggas att jag är jätte, jättetrött på mitt nuvarande jobb och bara längtar efter att få säga upp mig.
Jag hade tänkt vänta med att byta jobb och skaffa barn först men nu inser vi ju att det är orimligt att tänka så, barnaskaffandet är inte så lätt som vi hoppats.
Givet detta, är det bättre att jag börjar så tidigt som möjligt på nya jobbet eller hur? Om jag kan få kortare uppsägningstid från nuvarande jobb. Hade gärna varit gravid nu för då kunde jag säga att jag inte visste om grav. när vi skrev avtal om någon skulle tycka det är konstigt.
Hur skulle ni gjort? Är det fel jobb för mig i denna tidpunkt? Jag har fler erbjudanden från större företag men detta lockar mest.
En annan tanke, det är ett riktigt karriärjobb och jag vill både göra karriär men också kunna få kanske tre barn om det går. Så måste man väl kunna tänka? Alternativet är ju att ta ett mer "förvaltande" typ av jobb och kanske statligt, än ett litet, privat med mycket krav. Men, blir det inga barn vill jag ju ha ett roligt, utmanande jobb som detta. Kan tilläggas att jag är jätte, jättetrött på mitt nuvarande jobb och bara längtar efter att få säga upp mig.